Alles over Retourlogistiek

FedEx breidt retouropties uit door samenwerking met ZigZag

FedEx breidt retouropties uit door samenwerking met ZigZag

FedEx Express breidt zijn retourmogelijkheden uit door samen te werken met ZigZag. Via het portaal krijgen retailers waardevolle inzichten in onder...

GXO opent nieuw retourencentrum voor elektronica

GXO opent nieuw retourencentrum voor elektronica

Vanuit een nieuw, modern magazijn in Duitsland gaat GXO als logistiek dienstverlener services aanbieden voor het repareren en retourneren van...

Retouren beheersen en geld verdienen horen bij elkaar

Retouren beheersen en geld verdienen horen bij elkaar

Consumenten vinden de kostprijs van producten op dit moment van groter belang dan de impact op het klimaat blijkt, uit onderzoek van Manhattan...

Retourkosten Wehkamp werkt - 10 procent minder teruggestuurd

Retourkosten Wehkamp werkt - 10 procent minder teruggestuurd

De invoering van retourkosten heeft bij Wehkamp geresulteerd in een afname van tien procent van het aantal geretourneerde producten. De e-retailer...

Een pakketje retourneren aan H&M is niet meer gratis

Een pakketje retourneren aan H&M is niet meer gratis

Kledingwinkel H&M rekent nu kosten voor het retourneren van online aankopen. Een bestelling terugsturen kost vanaf nu 0,99 euro. Voor members is...

'Extra retouropties software nodig voor ervaring consument'

'Extra retouropties software nodig voor ervaring consument'

Manhattan Associates voegt extra retouropties toe aan het Active Omni product. De functies moeten retailers meer mogelijkheden geven, maar...

Retailers worstelen met retouren, terwijl er winst valt te behalen met een goede organisatie van het proces

Retailers worstelen met retouren, terwijl er winst valt te behalen...

De volwassenheid van de e-commerce sector neemt absoluut toe, maar toch valt er op een aantal aspecten nog duidelijk winst te behalen. Een daarvan is...

Consument werkt actief mee aan duurzaamheid in e-commerce

Consument werkt actief mee aan duurzaamheid in e-commerce

83 procent van de Nederlandse consumenten probeert actief het aantal retourstromen in e-commerce te verminderen. Ook houden webklanten meer rekening...

'Ophaaldienst' Picnic neemt oude föhn mee retour

'Ophaaldienst' Picnic neemt oude föhn mee retour

Klanten van online supermarkt Picnic in Zwolle en Meppel kunnen de komende drie weken oude huishoudelijke apparaten meegeven aan de bezorger. Het is...

TEST - dit is hoe vijftien webshops hun afleverproces uitvoeren

TEST - dit is hoe vijftien webshops hun afleverproces uitvoeren

Hoe verwend is de online consument? Retailers kampen met korte levertijden, veel bestelvarianten en onvoorspelbare retourstromen. Maar heeft de...