blog

Wanneer is de implementatie afgelopen

Home

De APS-implementatie bij onze klant is voorspoedig verlopen. Alleen nu het project afgelopen had moeten zijn komen er toch steeds weer nieuwe wensen van de gebruikers. De logistiek manager wil het systeem pas accepteren als er geen nieuwe issues meer opkomen. Dit kan nog eindeloos doorgaan. Hoe definieer ik nou een einde aan het project?

Wanneer is de implementatie afgelopen
aps

Diagnose

Een APS wordt vaak ingezet voor detailscheduling en daarom moeten alle relevante aspecten van de productie meegenomen worden in het systeem. De vraag is nu inderdaad, wat is relevant. Zelfs bij detailscheduling zijn er keuzes te maken wat er wel en wat er niet in het systeem thuishoort. Uiteindelijk dient het APS de logistieke prestatie te verbeteren. Dat is dus het primaire handvat om te bepalen of het project ten einde is.

 

Advies

Definieer voordat de implementatie van start gaat wat het bedrijf met het APS dient te bereiken. Bijvoorbeeld het verbeteren van de leverbetrouwbaarheid met tien procent. Als het systeem dit kan, dan kan het functioneel bevroren worden. Natuurlijk zullen er altijd nieuwe issues komen, maar hou die een tijdje vast en definieer daarvoor een mini-project als u al een tijd live bent.

 

Reageer op dit artikel