artikel

15. Van fragmentatie naar logistieke innovatie

Home Premium

15. Van fragmentatie naar logistieke innovatie

Met Leo van Wijk (Connekt) en Peter van Laarhoven (TNT)

De Commissie Van Laarhoven zet voor logistiek Nederland een nieuwe koers uit. Verladers moeten innovatie op logistiek gebied van de grond trekken. Maar de luchtvrachteconoom waarschuwt voor technologische valkuilen en voor logistiek zonder de fysieke goederenstroom. De analyse van de voormalig hoogleraar is scherp: het businessmodel van logistieke dienstverlening klopt gewoon niet.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Wie is wie?

Leo van Wijk (62) werkt al 37 jaar bij KLM, waar hij begon als systeemanalist en in 1974 terecht kwam bij KLM Cargo. Bijna twintig jaar was hij directeur om vervolgens nog tien jaar lang KLM te leiden. Na de fusie met Air France is hij vice-president. Ook is hij voorzitter van Connekt.

Peter van Laarhoven (49) studeerde wiskunde en was daarna in dienst bij Philips en McKinsey. In 1996 werd hij hoogleraar logistiek in Eindhoven, maar vertrok na vier jaar om hoofd strategie te worden van TNT. Vanaf 2004 leidt hij tevens de Commissie Van Laarhoven over logistieke innovatie. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


1. Leo van Wijk over type managers in de luchtvracht

 


2. Peter van Laarhoven over zijn periode als hoogleraar

 


3. Leo van Wijk over opschuiven in de keten

 


4. Peter van Laarhoven over waarde creëren als dienstverlener

 


5. Leo van Wijk over logistiek klimaat in Nederland

 


6. Peter van Laarhoven over het innovatieprogramma

 

[fotoalbum]

 

 

 

Lees hier het interview zoals dat is gepubliceerd in vakblad Logistiek

Reageer op dit artikel