nieuws

Jan de Rijk en Wetron starten intermodale dienst op Noord-Italië

Distributie 4410

Logistiek dienstverleners Jan de Rijk Intermodal en Wetron Transport & Logistics hebben een overeenkomst getekend met primeRail GmbH voor twee snelle en frequente treinverbindingen op Italië.

Jan de Rijk en Wetron starten intermodale dienst op Noord-Italië

Gezamenlijk gaan de twee logistiek dienstverleners de treinverbinding verzorgen vanaf afwisselend de terminals Kaldenkirchen en Duisburg naar de RHM Terminal in het Italiaanse Melzo. De eerste rondrit Duisburg-Melzo start begin januari. Per week zullen er in totaal 10 rondritten uitgevoerd worden door Jan de Rijk en Wetron.

Deur-tot-deur service

Met de nieuwe dienstregeling inclusief voor- en natransport, start een deur-tot-deur service in beide richtingen. Zendingen uit België, Nederland en het Ruhrgebied worden bijvoorbeeld overdag op locatie bij de klant afgehaald, waarna deze nog dezelfde avond met de trein vertrekken. Kort na aankomst van de trein in Italië worden deze zendingen met eigen transportmiddelen in heel Noord-Italië afgeleverd.

Reductie 17 miljoen wegkilometers

Volgens Fred Westdijk – de nieuwe CEO Jan de Rijk Logistics, worden met dit schema volgend jaar minimaal 470 rondritten uitgevoerd. “Dat zorgt ervoor dat wij pakweg 17 miljoen kilometers van de weg verplaatsen naar het spoor. Met deze service bieden wij onze klanten niet alleen een betrouwbare en kostenefficiënte oplossing aan, maar ook nog eens een flinke CO2 reductie.” Westdijk voegt hier aan toe dat Jan de Rijk en Wetron met deze multimodale oplossing tegemoet komen aan de snelgroeiende vraag van onze klanten naar duurzaamheid.

Elke trein heeft plaats voor totaal 32 containers/trailers en bestaat uit de volgende configuratie:

  • 3 wagons (DTW/T3000 wagons), geschikt voor het vervoer van 6 trailers of boxcontainers.
  • 3 wagons (90’CTW), geschikt voor het vervoer van 6 boxcontainers.
  • 10 wagons (Megafret/Optifret), geschikt voor het vervoer van huifcontainers, reefers of boxcontainers.

Lees ook: ‘Liever een eigen distributienetwerk dan samenwerken’

 

Reageer op dit artikel