nieuws

PostNL stopt met twee keer thuisbezorgen

Distributie 1246

PostNL past zijn thuisbezorging van e-commerce pakketten aan. PostNL stopt met twee keer hetzelfde pakket thuis aan te bieden.

PostNL stopt met twee keer thuisbezorgen

Je kent het wel: pakketbezorger gemist. Briefje in de bus dat die terugkomt op een dag en tijdstip dat je er ook niet bent. Waarna je alsnog naar een pakketpunt moet om je pakket op te halen.

Het gevolg: je moet extra lang wachten op je pakket. Onnodig en ongewenst voor klant en bezorger. Reden dat PostNL het anders gaat doen.

Nieuwe aanpak PostNL

Om te zorgen dat het pakket sneller beschikbaar is voor de klant, biedt het bedrijf het pakket nog maar een keer thuis aan. Ben je niet thuis dan wordt het pakket direct doorgestuurd naar een afhaalpunt in de woonplaats. Er zijn op dit moment zo’n 3.300 PostNL-locaties in Nederland.

 

Lees ook
Last mile stuk efficiënter met slimme box aan huis

 

Naast betere service scheelt de nieuwe aanpak onnodige kilometers en dus co2 uitstoot. Ook de ruimte in pakketbussen wordt beter benut en daarmee kan PostNL die capaciteit optimaler inzetten. Dat is volgens het bedrijf nodig omdat het aantal pakketten nog steeds groeit.

 

Reageer op dit artikel