nieuws

Hyperloop weer stap dichterbij na miljoeneninjectie

Distributie 564

Hardt Hyperloop heeft weer goede zaken gedaan. Dit keer op financieel niveau. In een nieuwe investeringsronde heeft het bedrijf wederom miljoenen opgehaald. Waarmee de ontwikkeling van de hyperloop weer een stap dichterbij komt.

Hyperloop weer stap dichterbij na miljoeneninjectie

Een internationaal bedrijfsconsortium onder leiding van Koolen Industries heeft een investering van meerdere miljoenen gedaan in Hardt Hyperloop. Hiermee komt de teller op ruim tien miljoen euro. Eind vorig jaar nog investeerde InnoEnergy vijf miljoen euro in het bedrijf.

Tim Houter, CEO van Hardt Hyperloop, over de laatste deal: “Dit partnerschap zal de weg vrijmaken voor verschillende grote projecten die een succesvolle commerciële implementatie van onze hyperloop-oplossing garandeert.”

 

Lees ook
‘Nederland moet hyperport worden’

 

De recente investeringsronde wordt ondersteund door het gerenommeerde Duitse fonds Freigeist Capital, meerdere Nederlandse en Belgische investeerders en een van de eerste ingenieurs van Uber. Ook verschillende bestaande investeerders nemen weer deel in deze investeringsronde.

Hyperloop baanwisseltechniek

Kees Koolen investeert in Hardt Hyperloop omdat die gelooft in de techniek. “Hardt Hyperloop, met zijn revolutionaire hyperloop-baanwisseltechnologie, zal de manier waarop we reizen veranderen, net zoals Uber dat deed voor persoonlijke mobiliteit in steden. Koolen is de voormalige ceo van Booking.com en een vroege Uber-belegger.

 

hyperloop-hardt

 

 

 

Met de nieuwe investeringsronde kan Hardt verder bouwen aan zijn hyperloop techniek. Binnen tien jaar moet het  eerste traject operationeel zijn. Die voorspelling deed Mars Geuze van Hardt. De co-founder van de start up zei dat 27 juni tijdens een grote presentatie in Delft waar de start up zijn nieuwste technische vooruitgang presenteerde.

De volgende stap is de realisatie van het ‘European Hyperloop Centre’, een faciliteit van drie kilometer om hyperlooptechnologieën bij hoge snelheden te kunnen testen en bewijzen.

 

 

 

Reageer op dit artikel