nieuws

Start-up komt met Light Electric Vehicle voor last mile-distributie

Distributie 2118

Rolling in the City is de naam van een nieuwe Amsterdamse start-up die de binnenstad (en niet alleen die van Amsterdam) duurzamer, leefbaarder en mobieler wil maken met slimme transportoplossingen. De eerste elektrische besteller, de Regis Epic0, debuteert begin oktober in Nederland.

Start-up komt met Light Electric Vehicle voor last mile-distributie

Voor de ontwikkeling van deze voertuigen is Rolling the City een samenwerking aangegaan met het Italiaanse Regis Motors, onderdeel van Mecaprom Motors, een belangrijke toeleverancier van diverse grote autofabrikanten. Het elektrische vrachtvoertuig is volgens Rolling the City vooral interessant voor gemeenten, ZZP’ers, MKB’ers én grote ondernemingen.

Laadcapaciteit van 700 kilo

Het eerste resultaat van die samenwerking is de zogeheten Regis Epic0, een compact en wendbaar cargovoertuig met een laadcapaciteit van 700 kilogram en een elektrische range van maximaal 170 kilometer. Volgens Rolling de City is die afstand meer dan voldoende voor een drukke werkdag in de Amsterdamse binnenstad. Begin oktober wordt het elektrische voertuig in Nederland geïntroduceerd, op termijn gevolgd door meer slimme LEV-oplossingen, meld de start-up die dit jaar werd gelanceerd.

Oplossing stedelijke mobiliteitsprobleem

Het jonge bedrijf richt zich volgens eigen zeggen op de ontwikkeling en distributie van licht elektrische voertuigen, als oplossing voor stedelijke mobiliteitsproblemen. De initiatiefnemers achter Rolling the City zijn Huib Stad en Marijn Romer, die zo melden beide ‘vanuit een gedeelde passie voor mobiliteit en innovatie besloten om hun ideeën over dichtslibbende wegen en luchtvervuiling vorm te geven’.

Startup gaat Europees

De regio Amsterdam vormt volgens Stad en Romer het startpunt van hun bedrijf. De intentie van beide is om de activiteiten snel verder uit te breiden naar andere grote Nederlandse steden en vervolgens ook naar Europese metropolen.

Lees ook: LEVV’s kunnen 10 tot 15 procent van bestelautoritten vervangen’

Reageer op dit artikel