nieuws

Verpakkingen moeten kleiner: zo dwingt Amazon het af

Distributie 1968

Wat is er vervelender dan een grote doos open te moeten snijden terwijl er enkel een klein product in zit. Te grote verpakkingen; Amazon wil er van af en dwingt zijn verkopers kleiner te verpakken.

Verpakkingen moeten kleiner: zo dwingt Amazon het af

Amazon wil af van onnodig grote omdozen. Hiervoor heeft de e-commerce reus nieuwe richtlijnen opgesteld voor de verkopers. Wie zich niet aan de nieuwe spelregels houdt, wordt beboet voor twee dollar per te groot pakket. De regels gelden per 1 augustus 2019.

De moeite om de hoeveelheid verpakkingen te verminderen is een goede, vanuit het oogpunt van kosten en milieu. Voor Amazon betekent kleinere verpakkingen vooral goedkopere verzendkosten. Daarnaast kan het bedrijf meer pakketten in zijn busjes kwijt. Niet onbelangrijk nu Amazon zijn eigen bezorgdienst heeft.

E-fulfilment: dit is het dit zijn de feiten


E-fulfilment. Wie zijn de spelers, waar liggen de grootste uitdagingen en hoe kun je die aanpakken? Analyse, achtergrond en praktische oplossingen over misschien wel de snelst groeiende tak in de logistieke sector.

Zo staat het ervoor >>>

De nieuwe verpakkingseisen laten zien hoe groot de macht is van Amazon. Het bedrijf heeft de macht om processen naar zijn hand te zetten zodat ze het beste passen in de (logistieke) organisatie van het bedrijf. Denk aan hoeveelheden en tegen prijzen die het beste passen in Amazons eigen opslag- en leveringssystemen.

Bedrijven die zich niet committeren aan de regels, zijn onzichtbaar op de site van Amazon, stelt Wall Street Journal Ook wil Amazon dat fabrikanten aan merken te ontwikkelen die exclusief op Amazon verkrijgbaar zijn.

 

Reageer op dit artikel