nieuws

Technische storing ontregelt logistieke proces Mediamarkt

Distributie 6773

MediaMarkt heeft een technische storing in zijn logistieke systemen waardoor het bedrijf bestellingen op dit moment niet op tijd kan leveren. Veel klanten zitten al dagen te wachten op hun bestellingen.

Technische storing ontregelt logistieke proces Mediamarkt

Klanten van Mediamarkt melden dat zij vorige week producten besteld en betaald hadden die op voorraad waren, maar dat die op woensdag nog steeds niet geleverd waren. Ook maken ze melding van lange wachttijden voor de klantendienst. Als een van de redenen voor de vertraagde leveringen geeft Mediamarkt op de eigen website onder meer op de recente verhuizing naar het nieuwe centrale distributiecentrum in Etten-Leur. “Met die verhuizing kunnen we de volgende stap zetten in de optimalisering van onze dienstverlening voor een perfecte klantervaring”, meldt het bedrijf.

Mediamarkt: ‘Logistieke problemen bij partners’

Wat er precies aan de hand is, wil woordvoerder Jeroen Baardemans niet zeggen, meldt RTLZ. Wel zegt hij dat er iets mis is met het bestelproces en dat er ook aan logistieke zijde problemen zijn. Zowel bij Mediamarkt als bij logistieke dienstverleners. Namen wil hij niet noemen. Voor de logistieke operatie in het nieuwe distributiecentrum in Etten-Leur is logistiek dienstverlener ID Logistics verantwoordelijk.

 ‘Samenloop van omstandigheden’

“We kunnen niet aan de verwachtingen voldoen zoals onze klanten gewend zijn. Bezorgtijden die onze klanten gewend zijn, kunnen we niet waarmaken”, geeft Baardemans toe. Mediamarkt is naar eigen zeggen de achterstand wel aan het inlopen. Volgens de woordvoerder is er sprake van een samenloop van omstandigheden. “Desalniettemin zit de klant helaas te lang op zijn bestelling te wachten en dat is onze zorg.” Hoe lang de problemen nog aanhouden durft hij niet te zeggen, meldt RTLZ. “Ik kan geen exacte tijdslijn geven, maar we zitten er bovenop.”

PostNL kampt ook met leverproblemen

Mediamarkt is niet de enige ook PostNL zegt op dit moment grote problemen met het op tijd leveren van bestellingen als gevolg van het warme weer. Dat zorgt volgens PostNL voor een piek in het aantal bestellingen. “Door een samenloop van drie factoren is een deel van de pakketten vertraagd”, zegt een woordvoerder tegen NU.nl donderdag. Allereerst wordt er vanwege het warme weer meer gepauzeerd in de sorteercentra, wat leidt tot een kleine vertraging. “Ook zagen we afgelopen week veel bestellingen na de belastingteruggave. Zulke pieken zien we bijvoorbeeld ook rondom de uitkering van vakantiegeld.” Ten derde worden er in deze periode vaak relatief grote spullen besteld, zoals airco’s en tuinmeubelen. Daardoor zitten de bestelbussen voller, meldt PostNL. De huidige vertraging zal komende vrijdag naar verwachting zijn weggewerkt, meldt PostNL. Afgelopen dinsdag was de drukste dag, door de grote bezorggolf die na het weekend kwam.

Lees ookInbraak in Mediamarkt-dc, leveringen dagen vertraagd

Reageer op dit artikel