nieuws

Thuisbezorgen boodschappen rukt op

Distributie 935

De bezorgomzet van de supermarkten stijgt ruim twee keer zo snel als die van de horeca. Het verschil tussen de twee sectoren is nog maar €300 miljoen.

Thuisbezorgen boodschappen rukt op

Dat blijkt uit cijfers die het FoodService Instituut Nederland vanmorgen heeft gepubliceerd naar aanleiding van de start van de Horecava. Uit de cijfers blijkt dat het thuisbezorgen door de foodretail met 29 procent is gegroeid naar €1,4 miljard, terwijl de foodservicebedrijven de bezorgomzet met 13,4 procent zagen toenemen tot €1,7 miljard, meldt Distrifood.nl.  De totale omzet van het thuisbezorgen van food en levensmiddelen kwam daarmee uit op €3,1 miljard.

 

Lees ook
E-commerce boodschappen groeit naar 22 procent

‘Voedsel via e-commerce is gemeengoed in 2024’

 

Thuisbezorgen blijft hard doorgroeien

FSIN verwacht dat dit cijfer de komende jaren hard blijft doorgroeien. ‘Niet alleen door de bezorgplatforms als thuisbezorgd.nl, maar ook foodretailers gaan maaltijden verkopen en thuis (en op kantoren) bezorgen. Daarom zullen zowel foodservice als foodretail hun bezorgdiensten blijven ontwikkelen’, schrijft de instantie. Daarbij doelt FSIN onder meer opde aankondiging van Albert Heijn dat het komend jaar het thuisbezorgen van maaltijden onder het merk Allerhande gaat testen in Amsterdam.

Reageer op dit artikel