nieuws

Albert Heijn opent 5e distributiecentrum voor thuisbezorging

Distributie 3265

Albert Heijn opent later dit jaar in Amsterdam een vijfde distributiecentrum voor de thuisbezorging van boodschappen. Ook het aantal hubs wordt uitgebreid.

Albert Heijn opent 5e distributiecentrum voor thuisbezorging

In het nieuwe distributiecentrum (20.000 vierkante meter) voor thuisbezorging, het zogenoemde Home Shop Center (HSC),  kunnen circa 1.000 nieuwe medewerkers aan de slag. Het vijfde distributiecentrum komt in Amsterdam. Dit jaar nog neemt AH zijn gemechaniseerde dc in Zaandam volledig in gebruik. Het nieuwe dc van Albert Heijn in Zaandam is van voor tot achter gerobotiseerd.

 

Lees ook:

Acht feiten over online boodschappen

AH: forse groei online boodschappen

Volgens de grootgrutter, onderdeel van supermarktconcern Ahold Delhaize, is sprake van een forse groei van het online boodschappen doen. Vooral de populariteit van thuisbezorging via ah.nl stijgt. Bij sommige Pick Up Points, met name buiten stedelijke gebieden, ziet Albert Heijn bijvoorbeeld duidelijk een verschuiving naar thuisbezorging. Daarom worden de komende periode tevens enkele Pick Up Points gesloten.

 

Lees ook
Same day delivery: interesse ja, betalen ho maar

 

Vanuit het nieuwe HSC, dat verrijst in Amsterdam Sloterdijk, moet vanaf eind volgend jaar naar verwachting wekelijks zo’n 40.000 bestellingen verwerkt. De andere thuisbezorgd dc’s van Albert Heijn staan in Almere (van waaruit consumenten in Amsterdam nu nog worden beleverd, red.), Eindhoven, Rotterdam en De Meern. De grootgrutter Heijn meldt verder dat ook het aantal zogeheten hubs wordt uitgebreid, om nog efficiënter boodschappen aan huis te kunnen afleveren. Een hub is een locatie aan de rand van de stad vanaf waar bezorgauto’s de stad in rijden.

‘Megasupermarkt met 30.000 producten’

Marcel Holtmaat, operationeel topman van Albert Heijn, zegt in Het Parool vandaag dat het HSC in Amsterdam een ‘megasupermarkt wordt met 30.000 producten’. “We gaan er voor het eerst alle producten van Albert Hejn, Etos en Gall & Gall opslaan.”. Reden hiervoor is volgens Holtmaat dat de bezorging beter kan worden gestroomlijnd. “Omdat er minder aanvoer van buiten komt, hebben we per klant minder kratten nodig. Daardoor zal de groei van het aantal bezorgers en bestel­auto’s niet zo groot hoeven te zijn als de toename van de bestellingen.”

 

VIDEO – dit zegt Albert Heijn over robotisering

Reageer op dit artikel