nieuws

Chep lanceert nieuw online trackingsysteem

Distributie

Palletpoolorganisatie Chep komt met een nieuw online trackingsysteem voor bestellingen op het Europese vasteland. Klanten krijgen hiermee inzicht in de geschatte aflevertijd van Chep-materieel.

Chep lanceert nieuw online trackingsysteem

Het nieuwe systeem zorgt volgens Chep ervoor dat klanten sneller antwoorden krijgen op hun vragen, minder administratieve werkdruk hebben en hierdoor beter kunnen plannen.

Eigen software

De basis van het nieuwe systeem wordt gevormd door Portfolio+Plus, de door Chep ontwikkelde software voor het online plaatsen en volgen van bestellingen, en het LeanLogistics Transportation Management System (TMS)[. Klanten kunnen met één klik zien wat de geschatte levertijd is of een afleveringsbewijs voor pallet- en containerladingen aanvragen. Het palletbeheer vergt hierdoor minder tijd waardoor bedrijven zich meer kunnen concentreren op hun core business.

Pilot

De Spaanse zuivelproducent Capsa nam deel aan de pilot. “Onze logistieke medewerkers hebben veel profijt van het nieuwe proces voor het online aanvragen van een ETA of POD. De wachttijd totdat we over de informatie beschikken is aanzienlijk verkort, waardoor het personeel op de vestiging efficiënter kan plannen en werken. Dit initiatief is zeer innovatief en Chep onderscheidt zich hiermee van de concurrentie”, aldus Pere Joan Massó, directeur logistiek en planning bij Capsa.

Chep brengt jaarlijks in meer dan 6.000 routes over 284 miljoen kilometer meer dan 600 miljoen pallets rond in Europa.

Reageer op dit artikel