nieuws

Nijhof-Wassink krijgt grip op facturen

Distributie

Nijhof-Wassink krijgt grip op facturen

Transportbedrijf Nijhof-Wassink heeft software van Yellowstar geïnstalleerd om meer zicht te krijgen op de administratieve afhandeling van de ritten en het facuratieproces te vereenvoudigen. Een speciaal dashboard laat in één oogopslag zien welke ritgegevens moeten worden gecontroleerd.

Nijhof-Wassink had  behoefte aan een efficiënt en eenvoudig facturatieproces. Het bedrijf schakelde Yellowstar in voor de implementatie van het logistiek KPI Dashboard.Dit systeem vertaalt ruwe informatie uit de GreenLog-database naar vooraf gedefinieerde ritten. Per rit en per categorie maakt het dashboard het resourceverbruik inzichtelijk. Deze nieuwe manier van rapporteren en factureren zorgt ervoor, dat de administratieve handelingen van Nijhof-Wassink beter kunnen aansluiten bij de wensen van haar klanten. 

Verantwoorde activiteiten vertalen naar ritten
De transporteur is blij met de mogelijkheden, die het dankzij het Logistiek KPI Dashboard heeft. Frank Wageman van Nijhof-Wassink: “De database van onze boordcomputers zit vol activiteitenregistraties. Yellowstar heeft in haar dashboard de logica en de intelligentie dusdanig verwerkt, dat alle activiteiten worden vertaald naar ritten. Het dashboard werkt met een voorwaardelijke opmaak, iets wat de gebruikers ondersteund en prikkelt bij het checken van de ritgegevens.”

De controles die werknemers van Nijhof-Wassink nu eenvoudig kunnen uitvoeren zijn volgens Wageman geen luxe, maar een noodzaak voor het leveren van goede klantenservice: “Tot de implementatie van het Logistiek KPI Dashboard beschikten we niet over de garantie, dat de ruwe data honderd procent correct was. Nu hebben we die garantie wel. Te controleren ritten zijn nu eenvoudig te signaleren en te corrigeren.”    

Plannen voor verdere uitrol dashboard
Nijhof-Wassink gebruikt de Yellowstar-applicatie voornamelijk ter verbetering en versnelling van het facturatieproces. Het Logistiek KPI Dashboard is live op de hoofdvestiging in het Overijsselse Rijssen. Er zijn inmiddels ook al plannen gemaakt  om de oplossing uit te rollen op de vestiging in het Poolse Kutno.

Over de samenwerking en de kennis van Yellowstar als partner is Wageman goed te spreken: “Yellowstar begrijpt logistieke processen en weet hoe het technische zaken moet vertalen naar praktische oplossingen.” Wageman noemt het neergezette systeem snel en door gebruikers eenvoudig te bedienen. De gebruikers zijn vooral erg tevreden met de visuele aspecten en de mogelijkheid tot het markeren van te controleren ritten.

 

Lees ook: Apps, apps en nog een apps

Lees ook: Huisman bespaart veel geld

Reageer op dit artikel