nieuws

Euroterminal Coevorden schaft reachstacker aan

Distributie

Euroterminal Coevorden schaft reachstacker aan
Euroterminal

Euroterminal Coevorden heeft een nieuwe Hyster reachstacker in gebruik genomen. De oude truck was toe aan vervanging. De nieuwe truck is eigendom van Bentheimer Eisenbahn, één van de dertien aandeelhouders in de containerterminal.

De nieuwe reachstacker is van het type RS45-27IH. Hiermee moeten de containers op de overslagterminal 4-hoog worden gestapeld. Een andere eis van Euroterminal was dat de truck voldoende gewicht kan trekken en wendbaar en veilig moet zijn. “Er is gekozen voor Barloworld, vanwege onze jarenlange goede ervaringen op servicegebied,” licht Jo Koop, operational manager van Euroterminal Coevorden, de keuze toe. “Met een vestiging in Hoogeveen zit Barloworld bovendien vlakbij. Een servicemonteur is – indien nodig – binnen een half uur op locatie.” Machinist Koen Kroezen die er dagelijks mee moet werken, geeft ook aan tevreden te zijn. De reachstacker is volgens hem soepel, sterk en zeer plezierig te bedienen. De RS45-27 IH is gebouwd in de Hyster fabriek in Nijmegen. Dit type is een Intermodal Handler en kan zowel geladen containers stapelen als complete trailers oppakken en verplaatsen. Euroterinal heeft een full-service onderhoudscontract afgesloten voor onbepaalde tijd. Dit omvat het preventieve onderhoud, reparaties en de verplichte keuringen.

 

Investeren

Euroterminal Coevorden is een Duits-Nederlandse containerterminal voor de overslag van containers van het spoor naar de weg. De terminal beschikt over veel achterlandverbindingen met geheel Europa en een shuttle met de Rotterdamse haven. Ook wordt er momenteel gewerkt aan een shuttle met de haven in Amsterdam. In 2005 werden via de terminal ongeveer 25.000 containers overgeslagen; goed voor ongeveer 550.000 ton. In 2010 bedraagt de overslag naar verwachting 1.00.000 ton. Om die groei op te vangen, investeert aandeelhouder Bentheimer Eisenbahn komend jaar, samen met de Duitse en Nederlandse Ministeries van Economische Zaken en het Europees Fonds voor Regionale Ontwikkeling, 12,5 miljoen euro in verdere uitbreiding van de terminal. Daarmee wordt de terminal de eerste Duits-Nederlandse grensoverschrijdende containerterminal.

Reageer op dit artikel