artikel

1.2 Modulaire opbouw

Distributie Premium

1.2 Modulaire opbouw

Veel TMS kennen een modulaire opbouw. U kunt opties of aanvullende functies bijkopen. Een voorbeeld daarvan is een grafische planning waarop u op een landkaart de zendingen ziet en een rit ‘bij elkaar klikt’.

Het selecteren van modules en opties is niet eenvoudig. Vaak is het niet verstandig te zeggen ‘doe alles maar’. U moet keuzes maken, want:

  • Alles in één keer invoeren maakt het moeilijk de totale functionaliteit van een nieuw stuk software te overzien.
  • Het invoeren van software voor het hele proces brengt met zich mee dat het hele proces in één keer wijzigt, waardoor de organisatie op (te) veel onderdelen een verandering zal ondergaan.
  • Het kost veel tijd om in te voeren. Tijd die u vaak zelf niet heeft en zult moeten organiseren.
  • Het kost veel geld aan software en ondersteuning.

 

Bedenk dus vooraf vooraf wat u wilt en in welk tempo. En bovenal: uw mensen (ook met externe hulp) kunnen maar een beperkt aantal stappen tegelijk zetten. Alles tegelijk doen is een zekere garantie voor een mislukking. Werk van succes naar succes, in kleinere stappen. Maar hou het tempo erin en blijf ontwikkelen en groeien.

Reageer op dit artikel