nieuws

Vanessa Stark nieuwe directeur Chep Benelux

carrière & mensen 980

Vanaf 1 juli heeft Chep Benelux een nieuwe general manager. Vanessa Stark is de opvolger van Yoni van der Veken, die een andere rol krijgt binnen Chep Europe.

Vanessa Stark nieuwe directeur Chep Benelux
Vanessa Stark

Vanessa Stark, afkomstig uit Zuid-Afrika, is geen nieuw gezicht bij Chep. Ze werkte de afgelopen zeven jaar vanuit Keulen voor Chep Automotive; eerst in customer service, vervolgens in sales en nadien als strategic marketing director voor Europa, Midden-Oosten en Afrika. Voor haar tijd bij Chep was Stark actief bij onder meer BMW en UTi Worldwide, een wereldwijde aanbieder van supply chain services. Het afgelopen jaar behaalde Stark haar Executive MBA Business Administration & Management aan de Erasmus Universiteit van Rotterdam.

Meer samenwerken in transport

Bij haar aantreden zegt Stark verder door te gaan op de ingezette koers van de afgelopen jaren, maar ze wil ook verder kijken. “Niet enkel op technologisch vlak, maar ook wat nieuwe markten betreft, naast FMCG (Fast Moving Consumer Goods). Ons share & reuse model zorgt voor  efficiëntere en duurzamere supply chains, ook in andere sectoren. Meer en solide transportsamenwerkingen en oog voor digitale toepassingen zijn hierbij onontbeerlijk. Alleen zo kunnen we tegemoetkomen aan de uitdagingen die op ons afkomen.”

Efficiënter zijn in afvalreductie

Vertrekkend directeur Benelux Van der Veken staat voor nieuwe uitdagingen: hij wordt general manager Inbound Solutions Europe. “Chep is goed op weg om verdere efficiëntie en afvalreductie te realiseren in deze fase van de supply chain. Ik ben enthousiast om samen met het  team deze tak van onze business verder uit te bouwen de komende jaren.”

Yoni van der Veken

Van der Veken is sinds 2010 werkzaam bij Chep, waarvan de laatste drie jaar als eindverantwoordelijk voor de Benelux organisatie. Het bedrijf heeft in die jaren een  groei van 9,5 procent gerealiseerd. Ook zijn drie nieuwe servicecentra geopend. Van der Veken kijkt terug op een mooie tijd. “We zijn erin geslaagd om de afgelopen jaren sterk te diversifiëren en in elke fase van de supply chain onze stempel te drukken. We hebben steeds gezocht naar manieren om de supply chain efficiënter en duurzamer te maken, ook op het vlak van transport dankzij transportsamenwerkingen met en tussen klanten. Bovendien hebben we belangrijke stappen gezet met technologische innovaties en digitale oplossingen voor promoties in de winkels. Die zullen de komende jaren verder uitgerold worden.”

Reageer op dit artikel