nieuws

Simon Loos wint marketing award met wervingscampagne vrachtwagenchauffeurs

carrière & mensen 2137

Simon Loos wint marketing award met wervingscampagne vrachtwagenchauffeurs

100 chauffeurs in 100 dagen. Dat was het doel van Simon Loos. De wervingscampagne leverde niet alleen de benodigde vrachtwagenchauffeurs op; ook een marketing award.

Een mooie kroon op het succes van de campagne 100dagen100chauffeurs, aldus de logistieke dienstverlener op plaats 11 in de Top 100 Logistieke Dienstverleners 2017. Simon Loos won de prijs tijdens het Logistiek Marketing Event van NT.

Jury roemt aanpak

“De onderneming slaagt erin van werving en selectie bijna een evenement te maken. 100 chauffeurs in 100 dagen maakt van alle betrokkenen ambassadeurs van het bedrijf”, aldus de jury. Met het winnen van de trofee laat Simon Loos volgens de juryvoorzitter bovendien zien dat je ook met een klein marketingteam en bescheiden budget een sterke campagne kunt voeren.

Simon Loos troefde in de finale Maersk, Mammoet en PostNL af. Iets waar 1 medewerker nooit rekening mee had gehouden. Hij zou in de sloot springen als het wel lukte. Het gevolg: een nat pak.

Simon Loos-held Lars gaat nat

“Ja joh, heb je gezien wie de andere finalisten zijn? PostNL, Mammoet, Maersk… dat winnen we nooit!” Om zijn woorden kracht bij te zetten voegde marketing-collega Lars er nog aan toe: ‘En anders spring ik met mijn kleren aan in de sloot!’ Tsja, daar ga je dan :-) #kijkmetonsmee #winnaarNTMarketingTrofee2017 #samenopwegmaaralleenindesloot #heldLars

Geplaatst door Simon Loos bv op dinsdag 4 april 2017

Campagne loopt door

Ondanks het grote succes van de campagne is Simon Loos nog niet klaar met werven. De vraag naar nieuwe chauffeurs is ondertussen verder opgelopen door uitbreiding van werk, opdrachten en standplaatsen.

Tekort aan chauffeurs grootste uitdaging wegtransport in 2017

Bovendien blijkt het in een aantal regio’s aanzienlijk lastiger om sollicitanten te werven. Vooral in en rond Breda, Tilburg en Veghel loopt het nog niet storm en werkt Simon Loos hard aan het invullen van de vacatures.

 

 

Reageer op dit artikel