nieuws

Prijs voor ‘stille kracht’ achter grote webshops

carrière & mensen

Prijs voor ‘stille kracht’ achter grote webshops
Docdata won de Nederlandse Logistiek Prijs in 2015

Een heel team van Docdata stond afgelopen donderdag juichend op een podium in de Jaarbeurs te Utrecht. De Nederlandse Logistiek Prijs was hen zojuist ten deel gevallen als Europees marktleider in e-fulfilment services.

Directeur Jack Heijkans betrok onmiddellijk zijn hele team in de feestvreugde. “Dit kan alleen met een groep goed motiveerde medewerkers. Ik zeg wel eens: je moet een beetje gek zijn om hier te willen werken.”
De prijs komt op een goed moment. Docdata staat op het punt overgenomen te worden door Ingram Micro. De NLP is bedoeld voor bedrijven met wortels in Nederlandse bodem, die zich uitzonderlijk hebben betoond op logistiek gebied. Heineken, Sabic, Hema, Van Drie Groep en Wehkamp waren in het verleden prijswinnaar.

Inspirerende organisatie

Juryvoorzitter Walther Ploos van Amstel was met name erg lovend over de teamgedachte bij Docdata. “De waardetoevoeging voor de klanten zit vooral in de manier en de snelheid waarmee dit bedrijf innovaties oppakt en uitvoert. Docdata is een zeer inspirerende organisatie in de dynamische omnchannel markt met een jaarlijkse volumegroei van 25 tot 30 procent. Dat is eigenlijk onvoorstelbaar.”
Ploos van Amstel deed voor het laatste deze uitreiking, hij is tien jaar voorzitter geweest van deze prijsuitreiking, een initiatief van de VLM (Vereniging Logistiek Management).

Waardering voor Connect concept

Het criterium ‘baanbrekend’ komt bij Docdata tot uiting in het zogenaamde Connect concept. Webshops als bol.com – de grootste klant van Docdata Benelux – bieden hun online faciliteiten ook aan aan andere (kleinere) webshops. Docdata zorgt voor overzicht van actuele voorraadniveaus van diverse aanbieders.
Verder heeft het bedrijf de jury weten te overtuigen van een hoog niveau van operational excellence. Dat hebben inmiddels vele webshops ontdekt, die mede met de hulp van Docdata goed van start zijn gegaan. Ook daar sprak de jury zijn waardering voor uit.

‘Oer-Hollands blijven’

Tot slot riep Ploos van Amstel de prijswinnaar op om vooral het oer-Hollandse karakter vast te houden dat past bij een bedrijf dat zich internationaal weet te profileren, maar aandacht blijft houden voor de mensen op de werkvloer. Ook als straks de Amerikaanse multinational Ingram Micro de teugels in handen krijgt.
Lees ook: Nike wint NLP 2014

Reageer op dit artikel