nieuws

Pallettruck met flinke stijging productiviteit

Warehousing 1343

Pallettruck met flinke stijging productiviteit

De snelste pallettruck op de markt. Dat is volgens Jungheinrich het nieuwe ERE-model met staplatform. Snelheid is niet het enige kenmerk waarmee de truck zich zal onderscheiden.

De topsnelheid van de ERE pallettruck ligt op 14 km per uur, waar de meeste andere fabrikanten niet veel verder komen dan 10 tot 12,5 km per uur. In combinatie met voorzieningen voor een zo kort mogelijke hefslag en het inrijden in de pallet voorspelt Jungheinrich een productiviteitsstijging van 15 procent.

Lange afstanden en kleine ruimtes

Behalve snel is de nieuwe pallettruck van Jungheinrich ook compact gebouwd en daardoor uitermate geschikt voor pallethandling in kleine ruimtes. Vooral de combinatie van intensief laden en lossen, samen met het vervoer van pallets over lange afstanden zorgt er voor dat de truck kan excelleren.
De fabrikant garandeert, dat met één loodzuurbatterij twee ploegendiensten achteréén gewerkt kan worden, zonder de batterij te wisselen of bij te laden. De pallettruck is echter ook met lithium-ion batterij leverbaar. Daarmee is zelfs een drie ploegendienst zonder wisselen mogelijk. Opladen gaat ook veel sneller – binnen 30 minuten heeft de batterij al voldoende energie voor één hele shift.

Jungheinrich-ERE-_4_

Geschikt voor kleine ruimtes

Instap aan achterkant of zijkant

Veiligheid is tevens een belangrijk aspect van de ERE. De pallettruck met een vaste staplatform remt af als de voeten van de bestuurder onverhoopt  buiten het platform steken. De ERE kan ook worden uitgerust met een L-vormig staplatform. De instap bevindt zich dan aan de zijkant. Dat maakt tijdens het orderpicken, dat de loopafstand voor orderverzamelaars korter is. Tevens is een staplatform met extra, verstelbare demping leverbaar. Die extra demping reduceert de impact van trillingen en schokken op de bestuurder meer dan bij standaard platforms het geval is.

Jungheinrich breidt lithium-ion gamma flink uit

 

Jungheinrich-ERE-_2_

Extra demping mogelijk

Reageer op dit artikel