nieuws

DPD slaat grote slag via Bol.com

Supply chain

DPD slaat grote slag via Bol.com

DPD Pakketservice gaat bol.com ondersteunen bij de logistiek rondom verkochte artikelen van verkooppartners van de webwinkelgigant. Door de samenwerking kunnen leveranciers de verkochte artikelen versturen met DPD.

Met dit ‘verkopen via bol.com’-model biedt de webwinkel andere winkeliers in Nederland en België de mogelijkheid om via bol.com te verkopen. Het internationale netwerk van DPD vormt een goede aanvulling op de verzendmogelijkheden voor deze winkeliers.

“Onze jarenlange ervaring op de nationale en internationale B2B-markt, de focus op innovaties en het sterke logistieke netwerk hebben geholpen een totaalaanbod te creëren voor webshops. Wij zijn trots om hiervoor erkenning te krijgen vanuit de markt. Het verwelkomen van webshops als klant, zoals bol.com, laat ons zien dat we op de goede weg zijn,” aldus Robert van Straaten, director Marketing & Sales van DPD Nederland.

Ontwikkeling e-commerce services

DPD timmert flink aan de weg op e-commerce gebied. De afgelopen jaren maakte de pakketbezorger een start met de lancering van onder andere nieuwe bezorg- en retourmogelijkheden voor webshops en consumenten. De opbouw van een internationaal netwerk van afhaalpunten en de ontwikkeling van mogelijkheden voor webshopintegratie ondersteunde deze groei in de e-commercemarkt. Ook introduceerde DPD een online verzendservice en heeft het de proactieve bezorginformatie voor ontvangende klanten verder weten te optimaliseren.

Predict-servive voor retourpakketten

Van Straaten verwacht ook in 2015 niet stil te blijven staan. “In navolging tot DPD in Groot-Brittannië en Duitsland verwachten we dit jaar onze Predict-service uitbreiden met Follow My Parcel. Hiermee wordt de consument niet alleen geïnformeerd over het tijdvak van één uur waarin de bezorging zal plaatsvinden. Het wordt dan ook mogelijk om de chauffeur realtime te volgen tot vijftien minuten voor de bezorging en om eventueel aanpassingen aan te brengen in de bezorging. Tevens onderzoeken we de mogelijkheden om ook voor retourpakketten die we bij consumenten thuis ophalen onze Predict-service te lanceren, zodat men niet meer onnodig hoeft te wachten. Uiteraard werken we ook hard aan de groei van ons internationale DPD ParcelShop-netwerk in Europa en worden de mogelijkheden voor webshopintegratie verder doorontwikkeld.”

Webwinkel Vakdagen

DPD is aanwezig op de Webwinkel Vakdagen die op 21 en 22 januari in de Jaarbeurs in Utrecht worden gehouden. Het bedrijf presenteert zich op standnummer L36.

Reageer op dit artikel