Thetford B.V.
Ikea slingert omnichannel-strategie in China verder aan via JD.com
Het Chinese JD.com gaat de samenwerking aan met Ikea. 6.500 producten van de Zweedse meubelgigant zijn voortaan via de overkoepelende marktplaats verkrijgbaar.
Het Chinese JD.com gaat de samenwerking aan met Ikea. 6.500 producten van de Zweedse meubelgigant zijn voortaan via de overkoepelende marktplaats verkrijgbaar.
De Europese Commissie overweegt een heffing in te voeren op goedkope bestellingen die bij webwinkels zoals Temu en Shein worden gedaan. Hiermee wil Brussel de enorme stroom aan kleine pakketten aanpakken die dagelijks richting de EU gaan.
Webshops die geen flexibele bezorgopties aanbieden, lopen omzet mis. Dat blijkt uit nieuw onderzoek van verzendplatform Sendcloud. Eén op de vijf Nederlandse shoppers verlaat het winkelmandje vanwege twijfels of ongemakken met betrekking tot levering.
Nu er meer signalen binnen komen dat het volume aan online bestellingen minder hard groeit, zouden webwinkels meer hun best moeten doen om hun klanten een betere leverprestatie te bieden. Daar lijkt het nog niet echt op, blijkt uit nieuw onderzoek. De meeste (jonge) consumenten hebben diverse negatieve ervaringen met thuisbezorging.
Websupermarkt Picnic mag zich een jaar lang de beste webwinkel noemen. Tijdens de uitreiking van de Shopping Awards bleek Picnic niet alleen de meeste stemmen te hebben gekregen in de categorie 'supermarkten en bezorgdiensten', maar ook de belangrijkste publieksprijswinnaar te zijn.
De Nederlandse e-commerce sector blijft zich in razend tempo ontwikkelen. Bedrijven investeren volop in snellere levering, automatisering en strategisch gebruik van data om concurrerend te blijven. Maar kostenoptimalisatie speelt voor veel bedrijven slechts een beperkte rol. Daarmee blijven marges onder druk staan, wat de groei op langere termijn kan belemmeren. Ook op logistiek gebied zijn er grote uitdagingen. Dat blijkt uit de jaarlijkse E-commerce Monitor 2025.
Zelf je e-fulfilmentproces op een gestandaardiseerde manier inrichten en op afstand laten uitvoeren, het is de droom van iedere opstartende webwinkel. Het Belgische online mannenmodemerk Wolk liet zich bij logistiek dienstverlener Bleckmann een nieuwe outfit aanmeten met hulp van een zojuist fors uitgebreid Autostore systeem in Grobbendonk.
Supermarktorganisatie Albert Heijn breidt de bezorgopties voor online klanten verder uit. Bestellers die gebruik maken van het bezorgmoment waarop buurtgenoten ook al hun boodschappen krijgen, mogen rekenen op extra voordeel.
Ikea gaat zijn marktplaats voor tweedehands meubels verder uit breiden in Europa, na succesvolle proefprojecten in Madrid en Oslo. Dat meldt de Financial Times. Met deze stap speelt de Zweedse meubelgigant in op de groeiende vraag naar circulaire retail en vergroot het de concurrentie met platforms als eBay en Vinted.
Bijna drie op de vier Nederlandse online shoppers (72 procent) maakt zich zorgen over het delen van persoonlijke gegevens tijdens het winkelen. Dat blijkt uit een nieuw rapport van Soti. Ondanks dat ziet meer dan de helft van de ondervraagden (56 procent) wel de voordelen in van gepersonaliseerd winkelen.