nieuws

Data heftruckvloot van alle merken in één systeem

Warehousing 646

Heftruckfabrikant Linde komt met een uitgebreide versie van het fleetmanagementsysteem, waarin niet alleen de data van het eigen merk heftrucks kunnen worden verwerkt, maar ook dat van andere merken. Dat geeft klanten met een meermerkenbeleid nieuwe mogelijkheden.

Data heftruckvloot van alle merken in één systeem

De softwareoplossing Linde Connect registreert bedrijfsuren, documenteert schokken, uitval en informeert bijvoorbeeld over benodigd onderhoud. Op zich mooie functies, maar tot nu toe voorbehouden aan bedrijven, die het merk Linde in gebruik hebben. “Met de uitgebreidere beschikbaarheid van deze software bieden we onze klanten volledige transparantie over hun vloot”, zegt Anke Hensel van Linde. “Wie het potentieel optimaal wil gebruiken, moet de vlootinformatie niet alleen kunnen lezen, maar ook analyseren. Daarvoor is inzicht nodig in alle heftrucks, ook van andere merken.” Hensel zegt dat Linde Connect wereldwijd al voor meer dan 100.000 heftrucks is geïnstalleerd. Zo ontstaat benchmarkinformatie, die van grote waarde is om heftrucks beter inzetbaar te maken. In Nederland is MotracLinde de importeur van het Duitse heftruckmerk.

Ongebruikt potentieel zichtbaar maken

Veiligheid belangrijk item bij Lindeheftrucks

VIDEO: nul ongelukken is het doel…

Hoge ambities heeft Linde als het gaat om arbeidsveiligheid in magazijnen. Het heftruckmerk kiest voor ‘zero tolerance’. Tobias Zierhut over nieuwe technologie: safety guard en surround view.
Ga naar het online magazine >>>>

De software maakt zich nuttig in drie functiegebieden: toegangscontrole, voertuiggegevens en gebruiksanalyse. In elk segment zijn meerdere op het gebruik gerichte service-elementen beschikbaar. Zo kan een effectief controlesysteem worden ingesteld, waarbij de medewerker zich voor aanvang van de rit bij de truck aanmeldt per RFID-chip of PIN-invoer. De fleetmanager weet zo op elk moment wanneer welke medewerker met welke machine onderweg is geweest.
Andere functies betreffen onder andere actuele beschikbaarheidsdiagrammen, gedetailleerde gebruiksinformatie of prognoses over de te verwachten bedrijfsuren van de machines. Op deze wijze kan ongebruikt potentieel gemakkelijker worden herkend. Verder werkt het zogenaamde Shock-report mee aan een grotere veiligheid van de bedrijfsprocessen. Met behulp hiervan blijkt wanneer een bestuurder een schok aan het voertuig heeft veroorzaakt, door een botsing of het rijden door een kuil.

Zo ziet de perfecte heftruck er uit volgens Linde

Reageer op dit artikel