nieuws

Yale vervangt LPG-motoren heftrucks

Warehousing

Yale vervangt LPG-motoren heftrucks

Yale gaat zijn LPG-motoren voor alle vorkheftrucks van 2,0 tot 3,5 ton vervangen door industriële varianten.Dit moet zorgen voor krachtigere, efficiëntere motoren met een verbeterde productiviteit en een lagere totale cost of ownership.

Yale gaat de serie GLP20-35VX, de standaard uitgevoerde GLP20-25LX en de compacte GLC20-35VX uitrusten met de 2.4L PSI-motor (Power Solutions International). Nu hebben de trucks de Mazda 2.2L-motor.

Meer vermogen

Matthew Allen, Yale solutions manager counter balance product: “Vergeleken met motoren uit de auto-industrie bieden industriële motoren in vorkheftrucks meer vermogen en een lager brandstofverbruik, ze zijn stiller en betrouwbaarder, en ze gaan langer mee. Dat komt vooral omdat ze bij een lager toerental werken, waardoor ze meer koppel bij de lage toerentallen bieden en dat is ideaal voor het behandelen van ladingen.”

Brandstofverbruik

Yale werkte al 2,5 jaar met PSI samen aan de  motoren. “Als we kijken naar verplaatste ladingen per kg verbruikte brandstof presteert de PSI 2.4L-motor 26 % beter dan zijn voorganger van de serie GLP20-25LX. Ook de serie GLP20-35VX (model GLP25VX) is met 24 % verbeterd.”

Specificaties

De geluidsniveaus zijn verlaagd tot een waarde van 77 dB(A) in de stand HiP (hoge prestaties), Het interval voor vervanging van de nokkenasriem van 3500 naar 5000 uur verlengd. Andere kenmerken van de PSI-motoren: hoogwaardige cilinderkop en de motoren beschikken over eersteklas losse klepzittingen voor de inlaat- en uitlaatkleppen. Dit zorgt voor een langere levensduur van de aandrijflijn.

Ook beschikken de motoren over een hoogwaardige distributieriem (5000 uur)  In de meeste gevallen heeft de machine drie standen: HiP (hoge prestaties), ECO (gemiddeld brandstofverbruik) en ECO-eLo (laag brandstofverbruik).

Reageer op dit artikel