nieuws

SDV verbetert dienstverlening met WMS-implementatie

Warehousing

Supply chain management dienstverlener SDV realiseert voordelen voor haar klanten Clarins en Sephora met de WMS-oplossing van Manhattan Associates. Het WMS wordt ingezet om de regionale supply chain processen van cosmeticaproducenten Clarins en Sephora in Zuidoost-Azië te beheren.

SDV verbetert dienstverlening met WMS-implementatie

Met behulp van de oplossing van Manhattan beheert SDV het regionale distributiecentrum (RDC) van Clarins in Singapore. Het RDC bevoorraadt de distributiecentra van de cosmetica groep op diverse locaties in Asia-Pacific. Het RDC distribueert tevens de producten van Clarins rechtstreeks naar Singapore en verzorgt de afhandeling van retourzendingen van lokale winkels. Daarnaast beheert het RDC de voorraadstromen binnen Azië, tussen Frankrijk en Azië en via Singapore naar wereldwijde locaties.

Procesverbetering

Manhattan’s WMS heeft SDV geholpen bij het verbeteren van de operationele processen, zoals het optimaal benutten van de beschikbare ruimte en het verhogen van de picking productiviteit. Ook draagt het WMS bij aan het stroomlijnen van de decodering van batches om productie- en houdbaarheidsdata beter te beheren en het verbeteren van de dienstverlening aan winkels en franchise-ondernemingen in de regio. “SDV rolt wereldwijd de WMS-oplossing van Manhattan en andere componenten van het Supply Chain Commerce Platform uit. De implementaties bij Sephora en Clarins zijn perfect verlopen door de samenwerking tussen het team van Manhattan, SDV en beide klanten”, stelt Jean-Yves Gras, Supply Chain en Logistics director bij SDV.

Productiviteit

Sephora, onderdeel van de Louis Vuitton Moet Hennessy (LVMH) groep en internationaal parfum en cosmetica merk, profiteert ook van de oplossingen van Manhattan. De WMS-oplossing van Manhattan wordt door SDV ingezet om de distributiecentra van Sephora in zowel Singapore als Thailand te beheren. Het distributiecentrum in Singapore levert Sephora producten rechtstreeks aan de winkels in zowel Singapore als Maleisië, terwijl het distributiecentrum in Thailand alleen aan winkels in eigen land levert. Beide DC’s verzorgen ook de afhandeling van alle retourzendingen en zorgen ervoor dat producten voldoen aan de lokale voorschriften voor verkoop en etikettering. Met de technologie van Manhattan beschikt Sephora voor het eerst over een perfect georganiseerde FEFO (first-expired, first-out) picking methode en batch-picking ter voorbereiding van gemengde dozen. Ook het gebruik van de beschikbare ruimte en de productiviteit van het distributiecentrum zijn aanzienlijk verbeterd.

Kloppend hart supply chain organisatie

Gras: “Manhattan’s diepgaande kennis en ruime ervaring in een groot aantal verschillende sectoren sluit goed aan bij de vaardigheden van ons eigen team en hiermee hebben we een sterke propositie voor onze klanten. We verwachten dat de oplossingen van Manhattan het kloppende hart van onze wereldwijde supply chain operatie gaan worden en dat we gezamenlijk bedrijven gaan helpen om de conversie te verhogen van ieder verkooppunt en de loyaliteit gaan opbouwen voor de merken van onze klanten.”

Pieter Van den Broecke, managing director Central Europe bij Manhattan Associates stelt: “Manhattan en SDV werken nu samen in diverse landen in Azië en Europa en we zijn verheugd over de voortgang die we als team boeken. De projecten in Singapore en Thailand met Clarins en Sephora zijn uitstekend verlopen en het is goed om te zien dat SDV en haar klanten nu al op verschillende manieren profiteren van onze oplossingen. Wij kijken er naar uit om dit succes uit te breiden als SDV de komende maanden en jaren doorgaat met het wereldwijd implementeren van Manhattan technologie.”

Reageer op dit artikel