nieuws

Postkantoor wordt pashokje: DHL lanceert nieuwe e-commerce service

Supply chain 481

Onnodig slepen met dozen is voorbij. Klanten van DHL: kunnen hun bestellingen nu passen op het postkantoor.

Postkantoor wordt pashokje: DHL lanceert nieuwe e-commerce service

Op het Noordeinde in Den Haag kan er al gepast worden in het servicepunt van DHL:. De Van Baerlestraat in Amsterdam volgt later deze maand. Het kledingstuk dat bij het servicepunt wordt opgehaald en niet past kan dan snel en makkelijk geretourneerd worden.

Het idee is afkomstig van studenten van de Avans Hogeschool, opleiding Ondernemerschap & Retailmanagement. In april deden zij in het kader van hun studie onderzoek naar oplossingen voor de last mile, de uiteindelijke bezorgfase in de e-commerce-supply-chain. Ronald Leunisse, managing director van DHL Express in Nederland. “Tijd en gemak zijn belangrijke factoren bij het online winkelen. De DHL-paskamer draagt bij aan een positieve online winkelbeleving.”

 

Lees ook
Nederland Europees kampioen retouren e-commerce

 

Het idee is niet nieuw. Bpost startte enkele dagen voor DHL een soortgelijke test in het Belgische Gent.  In 2013 lanceerde Zalando een test in Duitsland met een virtueel pashokje.

Reageer op dit artikel