nieuws

Coronel is weer terug bij de basis

Supply chain 1734

Na dertien jaar verandert de naam Plasma-Discounter.nl in Televisiewinkel.nl. Oprichter en – opnieuw – eigenaar Tom Coronel maakt een nieuwe start, “omdat de naam de lading niet meer dekt”.

Coronel is weer terug bij de basis
Tom Coronel

Vorig jaar deed Tom Coronel nog de afsluitende act op de WMS-dag, waar hij met de van hem (en zijn tweelingbroer) bekende gedrevenheid zijn geloof in innovatief ondernemerschap beleed. Hij maakt inmiddels ook gebruik van een WMS-pakket voor de aansturing van zijn webwinkelactiviteiten. Vorig jaar zomer kochten Coronel en zijn compagnon Marc Koster Create2fit terug van RFS Holland Holding (waar ook Wehkamp.nl toe behoort). Dit bedrijf is de organisatie achter de website Plasma-Discounter.nl, dat sinds gisteren verder gaat als Televisiewinkel.nl. De afgelopen maanden hebben de nieuwe eigenaren een reorganisatie doorgevoerd en andere webshops gesloten.

Naast online ook fysieke winkel

“Plasma televisies bestaan niet meer en een discounter zijn we eigenlijk nooit geweest”, zegt Coronel. “De URL Televisiewinkel.nl lag al heel lang bij ons op de plank en deze naam dekt de lading. Het zegt exact wie en wat we zijn, namelijk een prachtige winkel met specialistische kennis op het gebied van televisies.”
‘Winkel’ is naast een webshop ook een fysieke winkel in Naarden. Er zijn plannen om nieuwe (vernieuwde) webshops te openen naast Televisiewinkel.nl, maar dan moet de fysieke winkel in Naarden eerst financieel op het droge zijn. Tegenover Emerce zei Coronel, dat de winkel beslist geen afhaalpunt is, maar een echte winkel met alles op voorraad, direct naast de snelweg. “Daar hebben klanten absoluut behoefte aan. Zeker als ze een duurdere televisie kopen, dan willen klanten graag overleggen, het verschil tussen de verschillende merken zien en de bevestiging krijgen dat ze een goede keuze maken. Een kleine tv van een paar honderd euro koopt men wel online. Maar een televisie van duizend euro of meer is een ander verhaal.”

‘Hier zijn we goed in’

De energie is helemaal terug bij Coronel: “What you see is what you get – dat klopt nu weer bij Televisiewinkel.nl. Het belangrijkste is dat dit bij ons past, dat we er goed in zijn en het leuk vinden. We willen het anders doen dan al die andere winkels. Daarom zetten we altijd sterk in op YouTube, onze specialistische verkopers en SEO.”

De eerstvolgende WMS-dag is op 19 april in Den Bosch

 

 

Reageer op dit artikel