nieuws

Spring Global Mail start met retourlogistiek platform Radar

Supply chain

Spring Global Mail start met retourlogistiek platform Radar
Spring Global Mail start met retourlogistiek platform Radar

Spring Global Mail, een aanbieder van internationale postdiensten voor de zakelijke markt, implementeert een IT platform voor de retourlogistieke dienstverlening van het bedrijf. Het systeem is ontwikkeld door Qurius en heet Radar. Het draait nu in een pilot productieomgeving van Spring en een verdere uitrol in Europa staat gepland voor de komende maanden.

Spring Global Mail zocht een Reverse Logistics oplossing omdat de retourlogistieke dienstverlening van het bedrijf sterk toeneemt. De verkoop via internet groeit explosief en webshops bieden hun klanten steeds vaker een retourproces aan. Daarnaast zijn er veel eindklanten die een product retour willen sturen voor vervanging, reparatie, recycling of vanwege een recall actie.

Gedifferentieerde dienstverlening
Met het nieuwe systeem is Spring in staat om een sterk gedifferentieerde dienstverlening aan te bieden aan haar zakelijke klanten. De oplossing van Qurius is specifiek voor Spring Global Mail ontwikkeld en is gebaseerd op Microsoft-technologie. De opdracht is substantieel voor Qurius en bestaat uit de ontwikkeling en het beheer van het systeem.

Voordelen voor orderverwerking en retourproces
Mark Eldridge, Marketing en Business Development Director bij Spring: "De Radar-oplossing is een resultaat van een nauwe samenwerking tussen onze Business Development en IT teams en het team van Qurius. We kijken uit naar de voordelen van dit nieuwe platform die betrekking hebben op de orderverwerking, het retourproces zelf en de management informatie die daarop volgt. Dit alles om de aftersales dienstverlening die aan een consument geboden wordt nog beter te maken."

Reageer op dit artikel