nieuws

App moet heftruckbeschikbaarheid versnellen

Warehousing 604

Snel de juiste heftrucks met bestuurder op de juiste plek. Om dat te realiseren lanceert Linde een speciale app.

App moet heftruckbeschikbaarheid versnellen

Om de inzet van heftrucks en ander intern transportmaterieel efficiënter te laten verlopen, lanceert Linde een speciale app. Snel de juiste heftrucks mét bestuurder op de juiste plek krijgen om goederen te verplaatsen? Dat is voor vlootbeheerders vaak een moeizame klus. De Truck Call-app van Linde Material Handling (beschikbaar voor android) moet een oplossing bieden.

Doordat instructies digitaal worden verstuurd vergemakkelijkt en versnelt de communicatie tussen vlootbeheerders en bestuurders. Hiermee wordt het toewijzen van ongeplande rij-instructies veel eenvoudiger en worden de communicatielijnen tussen leidinggevende en heftruckchauffeur ook een stuk korter.

 

Bekijk ook het online magazine
Slim en veilig werken heftrucks: aan techniek ligt het niet

 

Marietta Landsmann, Senior Manager Digital Products bij Linde Material Handling: “In principe werkt het zoals bij een moderne taxi. Daar komen opdrachten binnen als: ‘Een taxi voor acht personen naar adres X.’ De aanvraag gaat dan rechtstreeks naar alle taxibusjes van het bedrijf – totdat een van de chauffeurs de opdracht aanneemt en uitvoert.”

Dit principe heeft Linde ook toegepast op de logistieke processen van bedrijven met kleine heftruckparken. Het downloaden en registreren gebeurt via de Google Play Store. Vervolgens maakt de vlootbeheerder – via het webportaal of via de app – eerst alle voertuigen aan, inclusief de uitvoering en eigenschappen. Tegelijkertijd wordt de app geïnstalleerd op de mobiele telefoons van de heftruckchauffeurs.

 

Reageer op dit artikel