nieuws

‘Verpakking e-commerce zit nog in steentijd’

Warehousing

Er valt nog een wereld te winnen op het gebied van verpakken in E-commerce. De markt zit nog in het ‘steentijdperk.’ SealedAir, uitvinder van de bubbel folie,  wil dit veranderen met nieuwe machines en technieken waarbij duurzaamheid en klantervaring centraal staan.

‘Verpakking e-commerce zit nog in steentijd’

E-fulfilment voor e-commerce blinkt nog te vaak negatief uit als het gaat om arbeidskosten (te hoog), verpakkingsoplossingen (teveel afval), transport (teveel volume), snelheid (te langzaam) en schades (teveel). Ook de klantervaring moet beter. Dat stelde Jerome Peribere, ceo van SealedAir afgelopen donderdag tijdens een internationaal forum in Parijs waar het bedrijf ook oplossingen presenteerde.

Acquisitie B+

SealedAir, bekend van de bubbel folie, was ‘een gevangene van zijn eigen succes’, maar heeft zich naar eigen zeggen ‘opnieuw uitgevonden.’  Het Amerikaanse bedrijf heeft begin augustus het Franse B+, producent van automatische verpakkingssystemen overgenomen.

De acquisitie heeft SealedAir in een klap veranderd van een bedrijf dat voornamelijk verpakkingsmateriaal produceerde en leverde aan verpakkingsspecialisten, in een totaalaanbieder. “We willen niet alleen marktleider zijn, maar ook de markt vormen.”

E-fulfilment speerpunt

SealedAir, dat zich nu richt op marktsectoren, heeft e-fulfilment als een van de belangrijkste markten bestempeld. En er valt nog een hoop te verbeteren. Peribere: “We zitten nog in het stenen tijdperk.”

Nieuwe machines en technieken

Om de rol als ‘markt shaper’ waar te maken introduceert het bedrijf een aantal nieuwe machines en verpakkingsoplossingen. Als antwoord op het gebruik van overvloedige verpakking lanceert SealedAir de E-Cube. Deze automatische machine past de doos aan aan de inhoud. Voor kledingbranche is de Flowrap ontwikkeld, deze volautomatische machine verpakt kleding in een zak, eveneens aangepast aan de omvang.

Verpakking elektronica

Voor het versturen van elektronica of cosmetica producten is Korrvu Lok ontwikkeld. Een verpakkingssysteem dat de inhoud op zijn plaats houdt door middel van een folie waardoor het product zichtbaar is.

Lees meer over de nieuwe verpakkingsoplossingen in de septembereditie van Logistiek Magazine

Nog geen abonnee? Bekijk de opties

Reageer op dit artikel