nieuws

Brand Loyalty opent distributiecentrum in Venlo

Warehousing

Het distributiecentrum van Brand Loyalty, een grote speler op het gebied van zogeheten loyalty promotions in de supermarktsector, is onlangs opgeleverd, meldt ontwikkelaar Premium Logistics onderdeel van vastgoedonderneming Built to Build. Het multi user dc, gevestigd in Venlo, meet 45.000 vierkante meter en heeft het BREEAM-certificaat ‘very good’.

Brand Loyalty opent distributiecentrum in Venlo

Om de duurzaamheid van het distributiecentrum te onderstrepen zal in het distributiecentrum onder andere gebruik worden maken van restwarmte uit de naastgelegen glastuinbouw en een infiltratiegebied met ecologische waarde die ontworpen is voor het afwateren van hemelwater

Centraal dc

Door de sterke groei van de afgelopen jaren wil Brand Loyalty het aantal distributiecentra minimaliseren en vanuit één dc distribueren in heel Europa. Het bedrijf, bekend onder andere van de sponsoring van het schaatsteam van Jac Orie, heeft daarom als vestigingslocatie logistieke hotspot Venlo gekozen.

Locatie fungeert als inland port

De locatie fungeert voor Brand Loyalty als ‘inland port’: een belangrijke schakel tussen de haven van Rotterdam en de luchthaven Schiphol aan de ene en het Europese achterland aan de andere kant. Het distributiecentrum, gevestigd op Business Park Siberië in Venlo, bevindt zich twaalf kilometer van de rail- en scheepvaartterminal.

Logistiek adviesbureau Denc is verantwoordelijk voor het architectonisch-, constructief- en installatietechnisch ontwerp. Daarnaast heeft het bureau het projectmanagement, de aanbesteding en de directie gevoerd over de uitvoering van het project.

Reageer op dit artikel