nieuws

Kunststof aanrijdbeveiligingen in trek

Warehousing

Schades aan heftrucks en stellingmateriaal vormen een grotere kostenpost dan vaak wordt gedacht. Verladende producenen zoals Scania, Unilever en FrieslandCampina hebben hun stalen aanrijdbeveiligingen laten weghalen.

Kunststof aanrijdbeveiligingen in trek

De bestaande aanrijdbeveiligingen zijn na testperiodes vervangen door de kunststof flexibele A-safe beschermmiddelen. Leverancier Crepa analyseerde de bestaande situaties en gaf adviezen op het gebied van verkeersplannen in brede zin. Voor het gescheiden houden van intern transport en personen zijn afgeschermde looppaden gerealiseerd met de prodcuten van A-Safe. Als voordelen melden de bedrijven minder kans op ongevallen, reductie van onderhoudskosten, meer hygiëne en een verbeterde uitstraling gericht op veiligheidsbewustzijn. Naast kunststoffen vangrailsystemen investeerden de heftruckgebruikers ook in kolombescherming en stellingpootbescherming.

Actief aan de slag met veiligheid

Een actief veiligheidsbeleid in magazijnen en productieruimtes betekent volgens Crepa, dat de zorg voor veiligheid tot uitdrukking komt in ordening van materialen, gereedschappen en verkeerstromen. Betrokkenheid en veiligheidsbewustzijn stimuleren staat voorop. Bewustwording betekent echter niet dat hulp- en beschermingsmiddelen overbodig zijn. De A-Safe kunststof aanrijdbeveiligingen hebben diverse toepassingen en vangen de heftruck op waarna ze terugveren naar hun originele vorm. De producten zorgen daarmee voor minder schadekosten. Het berekenen van de terugverdientijd kan heel goed volgens de leverancier, tenminste als bedrijven de kosten van de schades en reparaties kennen. Voor bedrijven die dat inzicht niet hebben hanteert Crepa de volgende vuistregel: één euro aan reparatiekosten aan trucks staat gelijk aan zeven euro gevolgschade.

 

Lees meer over de modulaire systemen van A-safe

Reageer op dit artikel