nieuws

Logistieke topdrukte Drie Dwaze Dagen Bijenkorf van start

Warehousing

Het distributiecentrum van de Bijenkorf verwerkt voorafgaand aan de verkoopcampagne Drie Dwaze Dagen ruim 2 miljoen producten. Er wordt 26.000 uur gewerkt in het dc om ruim 13.400 verschillende artikelen te verwerken en op tijd in de winkels te krijgen.

Logistieke topdrukte Drie Dwaze Dagen Bijenkorf van start
Logistieke topdrukte Drie Dwaze Dagen Bijenkorf van start

Goed geoliede logistiek zorgt ervoor dat de schappen vol liggen voordat de 28e editie van Drie Dwaze Dagen, dit jaar 29, 30 september en 1 oktober, van start gaan. Het distributiecentrum van de Bijenkorf levert de artikelen in ruim 380 ritten aan de filialen. In totaal leggen de Bijenkorf vrachtwagens voor de uitlevering van de Drie Dwaze Dagen-producten ruim 50.000 kilometer af.

 

Online

Voor de Drie Dwaze dagen 2011 zijn er ongeveer 1.800 verschillende producten ingekocht. In het totaal worden er 3.000.000 producten uitgeleverd aan de 12 filialen en de online shop. Ruim 9.200 klanten staan al sinds begin september in de Dwaze Rij, de online game op deBijenkorf.nl waarbij bezoekers een virtuele rij vormen om een vroege start te winnen voor de Drie Dwaze Dagen. De rij is sinds die tijd uitgebreid tot een aantal van meer dan 23.000 klanten.

 

Trending topic

Bij de Drie Dwaze Dagen zou je bijna kunnen spreken van evenementenlogistiek. "De Drie Dwaze Dagen trekken meer bezoekers dan menig attractiepark, dierentuin of museum op jaarbasis", aldus Robert Bohemen, Marketing Directeur van de Bijenkorf. "Dit jaar verwachten wij 1,2 miljoen bezoekers te mogen verwelkomen in onze 12 filialen en 3 miljoen bezoekers op deBijenkorf.nl. Afgelopen jaar verwerkten onze kassas tijdens piekmomenten van de Drie Dwaze Dagen 8 transacties per seconde. Op Twitter waren wij in 2010 trending topic."

 

E-fulfilment

Vrijwel alle artikelen zijn te verkrijgen via de Bijenkorf webshop. Gedurende de Drie Dwaze Dagen van 2010 werden er gemiddeld 4,5 miljoen digitale pagina’s per dag bekeken op deBijenkorf.nl. Hiermee is het de grootste website van Nederland. De webshop wordt dit jaar ‘beschermd’ door een Portier (zie afbeelding). De Portier laat bezoekers gefaseerd binnen om het verwachte bezoekersaantal te kunnen verwerken. Als het te druk is, vraagt de portier om even geduld te hebben. Door het achterlaten van emailadres of telefoonnummer krijgt de klant later seintje om met een toegangscode alsnog naar binnen te kunnen.

 

Reageer op dit artikel