nieuws

Alerta start met campagne arbeidsveiligheid

Warehousing

De stichting Consument en Veiligheid voert een nieuwe campagne: Alerta. Deze campagne gaat over veiligheid op de werkvloer. Specifieke onderdelen van de campagne zijn werken op hoogte, met machines en met heftrucks.

Alerta start met campagne arbeidsveiligheid
Alerta

Alerta is geïntroduceerd om de veiligheid op de werkvloer te bevorderen. Zij staat symbool voor  ‘de beschermengel van werkend Nederland’. Consument en Veiligheid organiseert daartoe in maart en april eendaagse trainingen door het land die kennis en vaardigheden geeft over hoe gedragscommunicatie werkt en hoe de Alerta-campagne het beste kan worden ingezet in het bedrijf.

 

De training biedt praktische handvatten en geeft antwoord op vragen als:

– wat is de rol van gedrag bij arbeidsveiligheid?

– waardoor wordt gedrag bepaald, hoe herken ik het en hoe maak ik het bespreekbaar?

– hoe zet ik gedragcommunicatie in om arbeidsveiligheid te verbeteren?

– hoe voer ik een gedragscampagne uit?

– hoe creëer ik draagvlak intern?

– hoe ga ik om met weerstanden?

– hoe geef ik structureel aandacht aan gedrag binnen het veiligheidssysteem?

 

 

 

Data en locaties

 

Dinsdag 1 maart 2011 te Amsterdam

Dinsdag 15 maart 2011 te Rotterdam

Dinsdag 22 maart 2011 te Eindhoven

Donderdag 24 maart 2011 te Zwolle

Dinsdag 29 maart 2011 te Amsterdam

 

Dinsdag 5 april 2011 te Rotterdam

Dinsdag 19 april 2011 te Eindhoven

Donderdag 28 april 2011 te Zwolle

 

De kosten bedragen 75 euro per persoon, inclusief trainingsmap en lunch.

Aanmelden en informatie op de website van Alerta.

Reageer op dit artikel