nieuws

Hotspot Venlo zet ‘logistieke diamanten’ online

Warehousing

In de regio Venlo is gisteren het startsein gegeven voor de promotiecampagne Viaport Venlo. Met deze campagne wil de logistieke hotspot nummer 1 aan de wereld tonen wat het op logistiek vlak allemaal te bieden heeft. Hiervoor is een speciale website gelanceerd en zijn vijf ambassadeurs aangesteld om de ‘logistieke diamanten’ van Venlo internationaal op de kaart te zetten.

Hotspot Venlo zet ‘logistieke diamanten’ online
De overhandiging van vijf koffertjes met daarin promotiemateriaal vormde gisteren het startsein voor de campagne Viaport Venlo

De wethouders Mark Verheijen en Jan Loonen van Venlo en Venray waren naar Horst afgereisd om samen met NDL-directeur Dirk ’t Hooft, directeur de aftrap te verrichten voor Viaport Venlo.

 

Veel ambities

Onder deze naam willen logistieke ondernemers, onderwijsinstellingen en belangenorganisaties uit de logistieke hotspot nummer 1 van Nederland zich wereldwijd profileren als regio, die op logistiek gebied veel te bieden heeft voor internationale bedrijven, investeerders en vervoerders. De campagne wil regio Venlo vooral positioneren als ‘toplocatie, met topkennis en topmedewerkers’. "Als no nonsens regio schreeuwen we te weinig van de daken schreeuwen hoe goed we zijn op logistiek gebied. Daarom is het goed dat we de regio internationaal onder de aandacht brengen als logistiek centrum van Europa", aldus Hans Aarts (directeur Fontys Vervoersacademie), die de bijeenkomst leidde.

 

Ambassadeurs

De vijf ambassadeurs van de campagne zijn onder meer Dirk ’t Hooft directeur van NDL, Sjoerd Boomsma directeur van LIOF Industriebank en Leopold Hermans van de Development Company Greenport Venlo en de regionale bedrijven zelf.

 

Kandidaat NDD

Een mooie opsteker voor de initiatiefnemers van deze promotiecampagne was de mededeling van Dirk ’t Hooft dat logistieke hotspot Venlo een ‘zeer serieuze kandidaat’ is voor organisatie van de Nationale Distributie Dag in 2012.

 

Website

Ook werd gisteren de webportal www.viaportvenlo.com online gelanceerd. De website geeft een overzicht van de logistieke bedrijvigheid in de regio, de verschillende innovatieve projecten en de samenhang van regio Venlo met de mainports van Antwerpen, Rotterdam en Duisburg. Verder presenteren zich een groot aantal logistieke bedrijven. Dit aantal zal, naar verwachting, de komende weken nog verder toenemen. "Wat we vooral willen uitstralen is dat de Venlo-Venray een verbindende regio is voor onze mainports en het achterland met Duisburg", aldus Joris Tenhagen, Programmamanager Logistiek bij de NV Regio Venlo en één van de initiatiefnemers van deze campagne.

 

Strategische agenda

Viaport Venlo komt voort uit de strategische agenda, die de logistieke sector anderhalf jaar geleden heeft opgezet. De agenda wordt uitgewerkt door NV Regio Venlo in samenwerking met Development Company Greenport Venlo en de gemeenten Venlo en Venray.

Reageer op dit artikel