nieuws

Logistica 2009: bezoekers kijken breder dan ooit

Warehousing

Als het aan de bezoekers ligt, is het aanbod aan producten en diensten van de Logistica 2009 zo breed mogelijk. Een enquête onder het beurspubliek toont aan welke productgroepen meer of minder in de belangstelling zijn komen te staan. Veiligheid komt met stip binnen op plaats twee.

Logistica 2009: bezoekers kijken breder dan ooit
Bezoekers Logistica kijken breder dan ooit

Tot nu toe stond het item veiligheid niet apart vermeld in het rijtje productgroepen waar de interesse van de bezoekers naar uit gaat. VNU Exhibitions heeft nu wel deze categorie als keuzemogelijkheid voorgelegd. Onmiddellijk scoort veiligheid met 37 procent de tweede positie achter all time high koploper mobiel intern transport.

 

De acht toppers tijdens Logistica

De acht belangrijkste productgroepen zijn:

  • mobiel intern transport (57 procent)
  • veiligheid (37 procent)
  • verpakkingsystemen (31 procent)
  • hulpmiddelen (29 procent)
  • statisch opslagmaterieel (28 procent)
  • automatische identificatie (28 procent)
  • geïntegreerde transportsystemen (28 procent)
  • ICT systemen (24 procent)

 

Stijgers en dalers

Los van de enorme belangstelling voor veiligheid vallen een paar verschuivingen in de bezoekersenquête op in vergelijking met de beurs in 2006:

  • ook logistiek en personeel komt als nieuwe categorie sterk binnen (15 procent)
  • mobiel intern transport, verpakken en geïntegreerde transportsystemen stijgen allemaal nog een paar procent in belangstelling
  • ook andere product- en servicegroepen doen het beter, zoals hijswerktuigen, distributiebedrijven en logistieke organisaties
  • ‘verliezers’ zijn er ook: automatische identificatie levert maar liefst 10 procent in; hulpmiddelen en opslagmateriaal zijn ook minder interessant voor bezoekers dan in 2006

 

Reageer op dit artikel