nieuws

Zeus start met verrijdbare stellingen

Warehousing

Zeus Magazijninrichting heeft een nieuwe divisie opgezet die zich alleen bezighoudt met verrijdbare stellingen, satelliet- en shuttlesystemen. Hiervoor gebruikt het bedrijf de stellingen van Modulblok en de expertise van Aweja Railsystemen. “De rails vormen het belangrijkste onderdeel”, aldus Ronald Meijer van Zeus.

Zeus start met verrijdbare stellingen
Zeus stapt in verrijdbare stellingen

De nieuw divisie krijgt de naam Zeus Dynamic Warehouse Solutions (DWS). De leiding is in handen van Ronald Meijer, Arthur Jansen en Jan Nieuwenhuis. Meijer en Jansen zijn de huidige aandeelhouders van Zeus Magazijninrichting. Jan Nieuwenhuis is een specialist in verrijdbare stellingen die onder meer bij SSI Schäfer heeft gewerkt.

 

Expertise

Het Italiaanse Modulblok, dat de stellingen van Zeus Magazijninrichting produceert, heeft al verrijdbare stellingen in zijn assortiment. Zeus heeft daar tot nu toe weinig mee gedaan, ook omdat de expertise ontbrak. Dat verandert met de komst van Jan Nieuwenhuis en de oprichting van DWS.

 

Rails

"Het lag voor de hand om iets met verrijdbare stellingen te doen, zeker omdat we de expertise over rails dicht in de buurt hebben", wijst Meijer op Aweja Railsystemen, de fabrikant van rails die in hetzelfde pand zetelt als Zeus. "Rails zijn verreweg het belangrijkste onderdeel van verrijdbare stellingen. Die rails worden in beton gegoten. Als ze daarom niet recht zijn gemonteerd, is het een gebed zonder eind. Veel fabrikanten onderschatten dat", stelt Meijer.

 

Onderwagens

Verrijdbare stellingen bestaan in feite uit drie delen: min of meer standaardmagazijnstellingen, een onderwagen en rails waarop die onderwagens kunnen bewegen. Zeus DWS kan nu het complete traject uitvoeren, van het opmeten van de vloer en het leggen van de rails tot de montage van de onderwagens en de stellingen. "Er zijn maar weinig leveranciers die dat hele traject zelf uitvoeren", zegt Arthur Jansen.

 

Zonder ophogen

De bundeling van expertise stelt Zeus DWS in staat om ook verrijdbare stellingen neer te zetten op een vloer die maar een paar centimeter diep mag worden uitgefreesd. Dat geldt bijvoorbeeld voor vloeren van bewapend beton. Meestal moeten dergelijke vloeren worden opgehoogd om de rails weg te werken. "In zo’n vloer kunnen wij toch rails monteren zonder dat de vloer opgehoogd hoeft te worden", aldus Jansen.

 

Lees ook:

 

 

 

Reageer op dit artikel