nieuws

AH stelt uitrol WMS uit

Warehousing

De uitrol van het nieuwe warehouse management systeem (WMS) van Albert Heijn naar andere dc’s is een paar maanden uitgesteld. Reden daarvan zijn de problemen die de supermarktketen had met het RF-systeem in Zwolle, waar het WMS voor het eerst is geïmplementeerd.

“De problemen hebben te maken met het aantal RF-terminals dat tegelijk in de lucht is”, licht projectleider Boudewijn Canrinus toe. “Dat grote aantal terminals schijnt bijzonder te zijn. Dat leverde problemen op met de snelheid en met de verwerking van gegevens.” Albert Heijn heeft de problemen nu onder controle. Binnen een paar weken denkt Canrinus over een technisch stabiele oplossing te beschikken. Op het congres Logistics in Rotterdam vertelde financieel directeur Chris Dik van Albert Heijn dat het percentage ritten op tijd is gedaald van 93,6 naar 93,4 procent. Oorzaak: problemen met het WMS. Canrinus: “We hebben twee zwarte dagen gehad waarbij de winkels vijf tot zes uur te laat werden beleverd. Dat waren echter incidenten. Nu vertrekt 95 procent van de ritten op tijd en halen we een servicegraad van 97 tot 98 procent.” Bron: Logistiekkrant nummer 16 – 3 oktober 2003.

Reageer op dit artikel