artikel

Wat is de impact op het ICT landschap

Warehousing Premium

Bij de aanschaf van een Auto-ID systeem komen er vragen over welke gegevens heen en weer moeten: batchgewijs (een stapel gegevens per keer)   realtime (direct gegevens doorgeven en verwerken)   data opslag centraal, ook decentraal?   Welke technieken zijn beschikbaar zoals WiFi, GPRS/UMTS, TCP/IP, XML, webservices, SOAP Welke beveiliging moeten we inzetten en hanteren […]

Bij de aanschaf van een Auto-ID systeem komen er vragen over welke gegevens heen en weer moeten:

  • batchgewijs (een stapel gegevens per keer)
     
  • realtime (direct gegevens doorgeven en verwerken)
     
  • data opslag centraal, ook decentraal?

 

Welke technieken zijn beschikbaar zoals

  • WiFi,
  • GPRS/UMTS,
  • TCP/IP,
  • XML,
  • webservices,
  • SOAP

Welke beveiliging moeten we inzetten en hanteren wij daar een standaard voor?

 

Welk hardware componenten met welke performance moeten we kiezen? Kan onze ERP het aan of maken we gebruik van message brokers en/of middleware. Maar ook: waar worden beslissingen gemaakt, wie maakt de planning, waar staan de gegevens en waaraan moet een backoffice (ERP) systeem voldoen?

 

Om inzicht te krijgen in de route die de informatie neemt is het van belang om een goede grafische beschrijving te maken van het informatie proces.

 

Er is één eenvoudige regel waarmee u het rendement van een Auto-ID systeem enorm beïnvloedt: het elimineren van een schakel in de keten levert meer op dan het optimaliseren van alle schakels.

Reageer op dit artikel