artikel

Intertoys kiest voor IFS

Warehousing

Projectgegevens Bedrijfsnaam: Intertoys   Leverancier/dienstverlener: IFS Benelux Plaats: Waddixveen   Branche:   Bedrijfsgrootte: Bedrijfstype:   Datum ingebruikname: 02-01-2006 Productnaam:   Marskramer en Intertoys maken zich op voor de drukte van Sinterklaas en Kerst. Tijdens deze piekperiode wordt de goederenstroom waarschijnlijk dertig procent groter. Ze verwachten de piekbelasting goed aan te kunnen met de nieuwe modulaire […]

Intertoys kiest voor IFS
najaarspiek Intertoys Marskramer

Projectgegevens
Bedrijfsnaam: Intertoys   Leverancier/dienstverlener: IFS Benelux
Plaats: Waddixveen  
Branche:   Bedrijfsgrootte:
Bedrijfstype:   Datum ingebruikname: 02-01-2006
Productnaam:  

Marskramer en Intertoys maken zich op voor de drukte van Sinterklaas en Kerst. Tijdens deze piekperiode wordt de goederenstroom waarschijnlijk dertig procent groter. Ze verwachten de piekbelasting goed aan te kunnen met de nieuwe modulaire bedrijfssoftware die ze hebben aangeschaft.

Beide bedrijven (die behoren tot het Blokker-concern) hebben al langer een gezamenlijk IT-systeem, dat in de loop der jaren steeds verder wordt uitgebouwd. Sinds de overstap op de modulaire bedrijfssoftware van IFS vanuit Atos Origin dit jaar, is er in werkwijze amper iets veranderd. Alleen stromen de orders niet meer per fax, maar per e-mail binnen en is de gebruikersvriendelijkheid toegenomen.

 

Piek opvangen

Omdat de snelheid toenam, hebben beide bedrijven vertrouwen dat de piek voor de feestdagen goed kan worden opgevangen. Het aantal bestellingen kan dan oplopen tot ruim 100.000 orderregels per dag. Bij de overstap op IFS was de belangrijkste prioriteit dat primair de aandacht uitging naar de aorta van de werkzaamheden. Het ging daarbij om actieartikelen en de reguliere verkoop.

 

Actieartikelen

Actiefolders van Marskramer en Intertoys die wekelijks huis-aan-huis worden verspreid, worden ruim van tevoren in IFS gepland. Actieartikelen worden op tijd ingekocht, toegewezen en uitgeleverd aan vierhondervijftig winkels.

 

Bestellingen genereren

Bij de reguliere verkopen worden assortimenten, prijzen en hoeveelheden voor de vestigingen grotendeels vanuit het hoofdkantoor bepaald. Zo stuurt het hoofdkantoor informatie over de artikelen en prijzen dagelijks vanuit IFS naar het kassasysteem in de verschillende winkels. Bestellingen worden automatisch gegenereerd op basis van verkochte hoeveelheden zoals dat geregistreerd is in het voorraadsysteem dat gekoppeld is aan het kassasysteem in de winkel.

 

Lees ook: Marskramer live met nieuw WMS (februari 2005)

Reageer op dit artikel