artikel

6. In retail draait alles om responsiviteit

Supply chain Premium

6. In retail draait alles om responsiviteit

Met Dick Boer (Albert Heijn) en prof. dr. Jack van der Veen (Nyenrode)

Retailers hebben in hoge mate hun supply chain geprofessionaliseerd. Dat ging niet zonder slag of stoot, maar in de ogen van de kruidenierszoon uit Zeeland was er geen alternatief. Fabrikanten en winkeliers moesten inleveren, in het belang van de consument. Want alles draait om responsiviteit. Jammer dat logistiek volgzaam doet wat marketing gebiedt, poneert de wetenschapper. Het zou ook andersom kunnen.

 

 

 

 

 

 


Wie is wie?

Dick Boer (50) kwam in 1998 bij Ahold. In 2003 werd hij CEO van van Albert Heijn Company. Daarnaast is hij lid van de raad van bestuur van Ahold en COO van Ahold Europe. Vóór Ahold werkte hij in de levensmiddelensector bij Unigro, Gastronoom, Makro en Maxis.

Prof. Jack van der Veen (48) studeerde in 1986 cum laude af in Groningen als econometrist. Hij werkte nog vier jaar als docent en promoveerde in 1992. Sinds 1990 is hij verbonden aan Nyenrode, waar hij in 2000 werd benoemd als hoogleraar supply chain optimization.

 

 


1. Dick Boer over sturing van bovenaf

 


2. Jack van der Veen over logistiek als volger

 


3. Dick Boer over centralisatie van fabrikanten

 


4. Jack van der Veen over logistieke samenwerking

 


5. Dick Boer over effecten van prijzenoorlog

 


6. Jack van der Veen over mensen in de keten

 

 

[fotoalbum]

 

 

Lees hier het interview zoals dat is gepubliceerd in vakblad Logistiek

Reageer op dit artikel