artikel

Kaba verhoogt productiviteit met Fieldassist

Supply chain

Kaba Nederland is gestart met Fieldassist, een mobiele oplossing die alle fieldservice-activiteiten automatiseert. Via Fieldassist beschikken de service- en onderhoudstechnici over de meest recente informatie over bepaalde opdrachten, terwijl de planningsafdeling voortdurend overzicht en controle over de projecten heeft.

Kaba Nederland is gestart met Fieldassist, een mobiele oplossing die alle fieldservice-activiteiten automatiseert. Via Fieldassist beschikken de service- en onderhoudstechnici over de meest recente informatie over bepaalde opdrachten, terwijl de planningsafdeling voortdurend overzicht en controle over de projecten heeft.

Projectgegevens
Bedrijfsnaam: Kaba Nederland BV   Leverancier/dienstverlener: 0
Plaats: Wijchen   Onderleverancier/-dienstverlener: 0
Branche: overige industrie   Bedrijfsgrootte:
Bedrijfstype: Productie   Datum ingebruikname: 01-04-2008
Productnaam: FieldAssist  

Kaba Nederland, leverancier van toegangsbeheersing en tijdregistratie, is gestart met de invoering van FieldAssist, geleverd door Irmato Solutions. De mobiele oplossing FieldAssist zorgt er o.a. voor dat alle FieldService activiteiten binnen Kaba (installaties, incidenten, problem management, onderhoud, planning en logistiek) van begin tot einde zijn geautomatiseerd. Zo beschikken de service- en onderhoudstechnici direct over de meest recente informatie en heeft de planningsafdeling voortdurend een up-to-date overzicht en optimale controle.

 

Volledig geautomatiseerd 

Kaba heeft uitgebreid onderzoek gedaan om te komen tot een volledig geautomatiseerd FieldService Management systeem, een zogenaamd ‘Work Force Management Systeem’. Zij hebben gekozen voor FieldAssist, dé standaardoplossing voor buitendienstmedewerkers die actief zijn in installatie, service of onderhoud. Voordat FieldAssist volledig operationeel werd bij Kaba, is begin dit jaar een pilot gestart met 3 technici. Op 1 april zijn alle buitendienstmedewerkers live gegaan. Zij ontvangen de serviceorders nu automatisch op hun PDA’s, deze worden direct verwerkt en zij hebben volledig inzicht in de service historie, installatiegegevens en voorraadgegevens. Dit bevordert de productiviteit en het percentage ‘first time fix’ neemt aanzienlijk toe. Ook is het mogelijk om werkorder informatie offline in te geven en wordt de werk- en reistijd automatisch berekend.

 

Auke Walda, Operations Manager bij Kaba: “Mijn keuze voor FieldAssist is louter gebaseerd op vertrouwen. Dat vertrouwen werd door Irmato opgebouwd doordat ze onze uitdagingen begrepen! Irmato wist flexibel in te spelen op onze eisen en wensen, ze zijn pragmatisch en daar waar nodig ‘hard’. Daarmee hebben wij als Kaba gekozen voor ‘the best of breed’ en daar sloot FieldAssist van Irmato naadloos op aan. Naast de voorbereidingstijd van zes maanden, was het systeem binnen 3 maanden operationeel. Daarnaast hebben we berekend dat de terugverdientijd van FieldAssist zes tot negen maanden zal zijn. Na deze tijd levert de tijdsbesparing door de digitale assistent pure winst op.”

 

Voordelen van FieldAssist buitendienstautomatisering:
– betere benutting van expertises
– hogere productiviteit monteurs (20/30%)
– voorraadniveaus verlaagd met 30-50%
– administratieve handelingen BackOffice met min. 50% gereduceerd
– significante versnelling facturatie cyclus
– snellere beschikbaarheid van management informatie

 

 

 

Zie ook:

Reageer op dit artikel