nieuws

De logistiek van de Poeremetator

Home

Het gebruik van het niet-bestaande woord Poeremetator in een reclamecampagne van logistiek bedrijf Overtoom heeft tot een kleine mediahype geleid. Diverse radio- en tv-programma’s besteden aandacht aan het woord en tienduizenden mensen zijn via blogs en internetsites op zoek naar de Poeremetator.

De logistiek van de Poeremetator
Poeremetator

In de reclamecampagne wordt medewerker Jelle gevraagd een lijst van producten te bestellen. Het laatste wat hij moet bestellen is de ‘Poeremetator’. Dit product bestaat echter niet. Een grap die met de vaak nieuwe medewerker wordt uitgehaald om een niet-bestaand iets te gaan halen. Blijkbaar werkt het niet alleen op nieuwe medewerkers, maar hebben veel Nederlanders de handschoen opgepakt en zijn op zoek gegaan naar de Poeremetator.

 

Slimme magazijnmedewerker

Een magazijnmedewerker van een sekshop speelde er handig op in en plaatste op internet een afbeelding van een ‘speeltje’ met daarbij de mededeling: de Poeremetator ligt in ons magazijn. De veertig exemplaren van het betreffende zogenaamde Poeremetator-product zijn inmiddels wel uitverkocht trouwens. 

 

Transport van de Poeremetator
Overigens heeft Overtoom een speciale actiepagina opgezet waar de zoekers een spelletje kunnen spelen om de Poeremetator virtueel te gaan zoeken in het magazijn. Degene die de meeste Poeremetators heeft gevonden wacht een prijs.

Op YouTube is zelfs al een filmpje verschenen met het transport van een Poeremetator, een grap om Overtoom terug te pakken…

Reageer op dit artikel