nieuws

VTL start nieuwe wervingscampagne

Home

VTL start op 1 november een nieuwe campagne om mensen te werven voor een baan in de transport en logistiek. De campagne krijgt de titel ‘Maak jezelf onmisbaar’. In de campagne zijn chauffeurs en magazijnmedewerkers te zien die worden bedankt en toegejuicht door een grote schare mensen.

VTL start nieuwe wervingscampagne
Nieuwe wervingscampagne voor chauffeurs en magazijnmedewerkers

“Als de chauffeurs en magazijnmedewerkers er niet waren, zou de hele economie stagneren. De mensen in de transport en logistiek zijn in één woord onmisbaar”, aldus VTL. Deze onmisbaarheid komt op een ludieke manier in de campagne tot uiting. Onder de titel ‘Maak je zelf onmisbaar’ volgt de oproep ‘Kom werken in de logistiek’. VTL hoopt het personeelstekort op deze manier te helpen terugdringen.

 

Media

De campagne richt zich op jongeren tussen de 14 en 24 jaar. Verschillende media worden ingezet om de boodschap over te brengen. Er worden bijvoorbeeld advertenties in twee landelijke dagbladen en verschillende tijdschriften geplaatst. Ook komen er banners op diverse websites voor jongeren, zijn er radiospotjes te horen en worden posters op vmbo-scholen opgehangen.

 

Instromen

Jongeren kunnen n.a.v. de campagne op verschillende manieren instromen. De allerjongsten worden aangespoord om na hun vmbo-opleiding voor een 2-jarige beroepsopleiding te kiezen. Jongeren vanaf 18 jaar kunnen direct aan de slag bij een bedrijf, waar zij het startpakket ‘Chauffeur worden’ kunnen volgen.

 

Lees ook: Flextronics komt vierhonderd arbeidskrachten tekort (augustus 2006)

Reageer op dit artikel