nieuws

Thuiswinkel.org maakt zich zorgen om pakketdistributie

Home

De kosten van het distribueren van pakketten zijn de afgelopen jaren flink gestegen, terwijl de gemiddelde servicegraad is gedaald. Dat zegt Thuiswinkel.org, de Nederlandse vereniging van thuiswinkeliers. De belangenorganisatie vreest dat de groei van de thuiswinkelmarkt daardoor wordt belemmerd.

Thuiswinkel.org signaleert dat steeds meer consumenten via catalogi of internet hun inkopen doen. De omzetten nemen significant toe, en dus ook de behoefte aan capaciteit bij distributeurs in de business-to-consumer-markt (B2C). Er zijn echter maar weinig distributeurs op deze markt. “Tijdelijke personeelskrapte en stijgende belangen van aandeelhouders van deze distributeurs hebben het gemiddelde serviceniveau doen afnemen en de prijzen opgejaagd”, aldus directeur Wijnand Jongen van Thuiswinkel.org. “Distributeurs en thuiswinkeliers moeten de krachten bundelen om de snelle groei van verkoop op afstand in goede banen te leiden.”
De thuiswinkeliers pleiten onder meer voor volledige liberalisering van de postmarkt. Ook willen zij het bezorgmoment verfijnen en beter kunnen sturen. En betalen met pinpas bij aflevering moet tot de mogelijkheden behoren.

Reageer op dit artikel