artikel

Groothandel Pitstra live met SAP Business One

Distributie Premium

Na de ingebruikname van SAP Business One heeft Pitstar de efficiency en klanttevredenheid verder verbeterd. De inzet van SAP vangt de jaarlijkse omzetgroei van 30% op. Met SAP Business One kan het bedrijf bovendien de internationale expansieplannen ondersteunen. Verder wordt een vereenvoudiging gerealiseerd voor de integratie van webshop met productcatalogus en wordt de administratie op papier geminimaliseerd.

Na de ingebruikname van SAP Business One heeft Pitstar de efficiency en klanttevredenheid verder verbeterd. De inzet van SAP vangt de jaarlijkse omzetgroei van 30% op. Met SAP Business One kan het bedrijf bovendien de internationale expansieplannen ondersteunen. Verder wordt een vereenvoudiging gerealiseerd voor de integratie van webshop met productcatalogus en wordt de administratie op papier geminimaliseerd.

Projectgegevens
Bedrijfsnaam: Pitstar Trading   Leverancier/dienstverlener: mYuice Business One
Plaats: Tiel   Onderleverancier/-dienstverlener: SAP Nederland
Branche: IT, professionele & overige dienstverlening   Bedrijfsgrootte: klein: 20 – 99 werknemers
Bedrijfstype: Groothandel   Datum ingebruikname: 01-03-2006
Productnaam: SAP Business One  

 

Onderstaande tekst is aangeleverd door de leverancier

 

 

Klanten geven Pitstar een hoge waardering als het gaat om het nakomen van afspraken en juiste, overzichtelijke facturen. Het bedrijf uit Tiel bekleedt in diverse categorieën topposities in een onafhankelijk klantonderzoek naar leveranciers van carkits en andere accessoires voor mobiele telefonie. Dankzij de uitstekende relaties met leveranciers, klanten en partners heeft Pitstar inmiddels een toonaangevende positie opgebouwd in de markt van accessoires voor mobiele telefoons, van carkits tot navigatiesystemen.

 

Algemeen directeur Sjoerd Pitstra heeft sinds de oprichting in 1994 eigenlijk alleen maar groei meegemaakt. Om de enorme groei en snelle veranderingen in het assortiment administratief te stroomlijnen, investeerde Pitstra eind 2005 in SAP Business One.

 

Ondersteuning strategie

Het oude pakket had teveel beperkingen. Als we aanpassingen nodig hadden was er altijd duur maatwerk nodig van een gespecialiseerde derde partij. Toch was dat nodig, want we willen automatisering steeds meer strategisch inzetten om processen te stroomlijnen, de efficiency te verhogen en onze toekomstplannen te ondersteunen. Eenvoudig aanpassen Hij ging hoogstpersoonlijk op zoek naar een alternatief en concludeerde na grondig onderzoek dat SAP Business One de mogelijkheden bood die nodig zijn voor de huidige en toekomstige wensen van Pitstar.

 

“De oplossingen van SAP kennen een relatief open structuur en implementatiepartners kunnen daardoor eenvoudig aanpassingen doorvoeren of add-ons toevoegen”, legt Pitstra uit. SAP implementatiepartner Alpha One ondersteunde en adviseerde Pitstar bij de implementatie van SAP Business One.

 

“Ik ben via SAP bij Alpha One uitgekomen. “Het klikte meteen”,stelt Pitstra. “Alpha One begrijpt onze bedrijfsprocessen. Ik wil graag nauw betrokken zijn bij een dergelijk strategisch project, omdat de invoering van nieuwe software voor een bedrijf als het onze essentieel is om onze toekomstvisie te kunnen uitvoeren. Ik wil dus precies weten hoe een partner het aanpakt, maar ook wat de mogelijkheden zijn van de software, zodat ik de opgedane kennis en investeringen ook in de toekomst optimaal kan laten renderen. Alpha One begreep mijn motieven en gaf me alle ruimte om het implementatietraject van dichtbij te volgen.”

 

Zeer korte gewenningstijd

Na drie maanden grondige voorbereiding konden Alpha One en Pitstar de nieuwe SAP oplossing installeren en in gebruik nemen. “Gegevens hebben we via Microsoft Excel foutloos kunnen overzetten. Alles verliep probleemloos”, zegt Pitstra.

Reageer op dit artikel