artikel

Loyaliteit en imago TMS

Distributie

Wat is het imago van TMS-leveranciers waar het gaat om serviceverlening? Zouden de huidige klanten hun leverancier aanbevelen op dit punt? De uitkomsten hiervan lopen redelijk parallel met het tevredenheidsonderzoek. Maar er zijn ook verschillen.

Aan klantenbinding dankzij serviceverlening wint Greencat het van Qurius. Op bases van service-ervaringen doet 71 procent ook in de toekomst weer zaken met Greencat – 14 procent haakt af. Dat laatste geldt voor 20 procent van de Qurius klanten.

Opmerkelijk is dat de klanten van Qurius desalniettemin toch voor maar liefst 75 procent uitspreken dat ze hun leverancier waarschijnlijk of zelfs zeer waarschijnlijk zullen aanbevelen bij andere bedrijven, die een TMS willen aanschaffen. Deze score is beter dan die van Greencat. Daar is 14 procent neutraal, maar ook 14 procent afwijzend.

 

Onderscheidend vermogen

Geen van de klanten van Qurius ziet in de leverancier het ultieme voorbeeld van een zich onderscheidende leverancier van TMS. Bij Greencat ziet 14 procent van de respondenten dat wel. Qurius daarentegen scoort voornamelijk goed waar het aankomt op het ‘mee eens’ antwoord.  Maar liefst 60 procent van de respondenten denkt dat Qurius er wel mede voor zorgt dat de klant zich met behulp van de geleverde software kan onderscheiden van de rest van de markt.

 

Gevoel een gewaardeerde klant te zijn

Hier is het eenzelfde laken een pak als bij het onderscheidend vermogen. Niemand zegt dat Qurius zorgt voor een ultiem gevoel een gewaardeerde klant te zijn. Bij Greencat zegt 14 procent van de respondenten dat dit wel het geval is.

 

Kritisch voor de business

Bij het onderdeel ‘weten wat kritisch is voor de business’ houden de beide TMS-leveranciers elkaar mooi in evenwicht. Qurius wordt als iets beter bestempeld, bij Greencat zegt geen van de respondenten dat hij of zij het geheel oneens is met de stelling.

 

Meedenken om kosten te besparen

Qurius denkt volgens de respondenten het best mee bij het besparen van kosten. Bij Greencat zijn de respondenten wat verdeeld, een groot deel van de respondenten (43 procent) geeft aan niet te weten of de leverancier meedenkt om kosten te besparen.

 

Reageer op dit artikel