E-fulfilment en optimaliseren - lees het gratis online magazine

E-fulfilment en optimaliseren - lees het gratis online magazine

Met het najaar in aantocht staan e-fulfilmentbedrijven op scherp om de onvermijdelijke piekbelasting in goede banen te leiden. Spannend zal het ook dit jaar wel weer worden rond Black Friday en de feestdagen. Toch leren bedrijven er steeds beter mee om te gaan, ook al nemen de uitdagingen toe wat betreft de voorkeuren van online shoppers. Een deel van hen wil zo langzaam aan ook meer inzicht en opties om te kiezen voor duurzame aflevering. Elektrisch vervoer en slimme stadlogistiek concepten horen daar bij.

Elke maand brengt Logistiek.nl een nieuw online magazine met een ander logistiek thema. Daarin achtergrondverhalen, interviews, video's en praktijkverhalen. Dit online magazine gaat over e-fulfilment.

In dit magazine:

  • Inspiratie van... Lorenzo Bas
  • Interview over stadslogistiek met Bram Kin (TNO)
  • UPDATE – nieuws uit de sector
  • De nieuwe superhub van Picnic
  • MediaMarkt standaardiseert het proces
  • De bezorgvoorkeuren van online shoppers
  • Yvonne Poels (Sligro) over elektrisch transport
  • Zo werkt e-fulfilmentspecialist Salesupply

Inspiratie van...

Lorenzo Bas verkocht zijn bedrijf, investeert en denkt nu graag creatief mee over online platforms, e-commerce en logistiek vastgoed.

Topsector Logistiek

Stadslogistiek was een belangrijk thema tijdens het jaarlijks congres waar de sector innovatieve concepten aan elkaar voorstelt.

UPDATE E-FULFILMENT

Pieter Pot heeft meer geld nodig. Verzendzakken op abonnementsbasis. DHL investeert volop door. Retouren van H&M zijn niet langer gratis.

Superhub van Picnic

Weer een nieuwe locatie, maar voorlopig is het wel genoeg. Het gaat nu om optimaliseren van het bezorgproces.

Standaard tot norm

MediaMarkt heeft standaardiseren tot norm verheven in het fulfilmentproces voor online klanten. Ervaring in Nederland helpt in België.

Bezorgvoorkeuren

Veel onderzoeken claimen te weten wat consumenten willen. Is het snelheid, de laagste prijs of toch duurzaamheid?

Sligro gaat elektrisch

De horecagroothandel gooit het over een andere boeg en laat zien hoe ver dat kan gaan in het afleveren in stedelijk gebied

Salesupply gaat voor optimalisatie

De e-fulfilmentspecialist weet inmiddels dat dit een andere tak van sport is waar ook andere regels gelden om overeind te blijven. “Pallets zijn geen pakketten.”

Liever toch het hele magazine in één keer lezen?