nieuws

Voice en vision in nieuwe slimme bril

Warehousing 376

Vision in orderpicksituaties is stilaan in opkomst. Communicatie met achterliggende software is vaak nog wel een aandachtspunt. Picavi biedt de mogelijkheid om voice te combineren met smart glasses.

Voice en vision in nieuwe slimme bril

Nieuw in de wereld van draagbare hulpmiddelen voor orderpick toepassingen is de mogelijkheid om vision en voice te combineren in één apparaat. De Duitse leverancier Picavi komt met deze oplossing, omdat medewerkers volgens de aanbieder aangeven meer opties te willen. De combinatie met voice is handig in situaties waarin medewerkers bijvoorbeeld correcties moeten aanbrengen in aantallen. Tot op heden gebeurde dat met een aparte terminal op een touchscreen of op de bril zelf. Nu kan dat ook via een microfoon aan de bril. De medewerker communiceert dan op die manier met de achterliggende software via spraakherkenning.

Zelf kiezen voor inputmogelijkheid

Picavi gaat er van uit dat orderverzamelaars graag zelf aangeven hoe ze het meest effectief kunnen zijn in hun dagelijkse werk. Moderne technologie helpt ze daarbij om te kunnen kiezen voor de manier waarop ze data willen toevoegen aan de IT oplossing waar het bedrijf mee werkt. Vaak gaat dat prima met de bekende scanners om de pols, als ringscanner of uiteraard met voicesystemen. Smart glasses komen volgens Picavi steeds meer in zwang. Voice is nu toegevoegd als extra input mogelijkheid op de slimme bril.

Belangstelling voor slimme bril groeit

Inmiddels heeft Picavi meer dan vijftig klanten in de interne logistiek wereldwijd over de streep weten te trekken. Het bedrijf bestaat sinds 2013 en is onder meer partner van Vuzix, fabrikant van smart glasses. Eén van de klanten is groothandel Ecomal met een dc in het Duitse Kirchzarten. Na een jaar ervaring te hebben opgedaan met tien brillen, breidt het bedrijf het aantal brillen uit in de dagelijkse operatie, waar een enorme hoeveelheid kleine, elektronische componenten zijn opgeslagen. Ook de inkomende stroom gaat nu met behulp van vision. De ervaring tot nu toe geeft aan, dat 20 procent minder picktijd mogelijk is.
Andere klanten van Picavi zijn onder andere pompenfabrikant KSB in Grünstadt.

Reageer op dit artikel