nieuws

Skechers verdubbelt oppervlakte Europees distributiecentrum

Warehousing

De groei houdt niet op bij Skechers. Het Amerikaanse schoenenmerk gaat zijn Europees distributiecentrum opnieuw fors uitbreien. De oppervlakte wordt verdubbeld.

Skechers verdubbelt oppervlakte Europees distributiecentrum

Skechers opnieuw ruimtegebrek. Dit keer wordt de uitbreiding nog forser. Het Amerikaanse schoenenmerk gaat zijn magazijnoppervlakte uitbreiden met ruim 50.000 vierkante meter waardoor het Europees distributiecentrum ruim 100.000 vierkante meter groot wordt.

Automatiseringslag

De geplande uitbreiding volgt ruim een jaar nadat het EDC in 2014 werd vergroot met 25.000 vierkante meter. Sinds december vorig jaar is het Europese Distributie Centrum uitgerust met een hypermodern, drie kilometer lang conveyorsysteem. Het conveyorsysteem (geïnstalleerd door Inther) wordt ingezet voor het interne transport, de sortering en de verzending van omdozen met schoenen. Kort daarvoor automatiseerde Skechers (geïmplementeerd door Beumer) het sorteerproces.

Groeiambitie

Sophie Houtmeyers, vice-president distribution operations Skechers: “We zijn zeer content dat we onze distributiecapaciteit op deze strategische locatie kunnen blijven opschalen om snel aan onze sterke groeiambities gestalte te geven.” Groei komt onder meer voort uit toename van hardloop- en loopschoenen, uitbreiding van winkels en de aantrekkende e-commerce. 

Skechers bedient vanuit het EDC heel Europa, inclusief distributeurs in Rusland. Naast e-commerce verzorgt het EDC levering aan eigen winkels, distributiecentra van grote klanten en winkels van klanten. Het transport is uitbesteed.”

Lange termijn relatie

Prologis faciliteert de uitbreiding. Bram Verhoeven, Country Manager Prologis Benelux: “Skechers startte in 2002 met 25.000 vierkante meter dat in 2009 werd uitgebreid met 25.000 vierkante meter. Nu gaan we nog eens 55.000 vierkante meter ontwikkelen. Deze overeenkomst is voor mij een prachtig voorbeeld van een lange termijn partnership dat wij graag met klanten willen ontwikkelen.”

 

Reageer op dit artikel