nieuws

Jungheinrich wint marketingprijs Logistica

Warehousing

Jungheinrich wint marketingprijs Logistica

Heftruckleverancier Jungheinrich heeft een award gekregen voor haar ‘bezoekersmarketing’ rondom de vakbeurs Logistica 2015 in de Jaarbeurs Utrecht. De bedrijf wist met haar marketingcampagne met afstand de meeste bezoekers te genereren. Het is de derde achtereenvolgende keer dat Jungheinrich de prijs wint.

De award werd bij de afsluiting van de Logistica uitgereikt door Martijn de Weerd, brandmanager Logistica 2015, en Nils Cramer, account manager bij Jaarbeurs. Het verschil met de nummers twee en drie uit de top drie was groot: gemeten naar voorregistraties (beursbezoekers die voorafgaand hun bezoek registreren) realiseerde Jungheinrich ruim een kwart meer bezoek dan de nummer twee en meer dan 2,5 keer zoveel als de nummer drie. Het bedrijf had een uitgebreide campagne opgezet om relaties uit te nodigen voor een persoonlijk gesprek op haar stand.

Verbinding met doelstelling beursbezoekers

De stand van Jungheinrich stond dit jaar in het teken van ‘CONNECT’. Enerzijds zinspeelde de warehousespecialist daarmee op het persoonlijke contact, anderzijds sloeg het thema op de groeiende connectiviteit, automatisering en integratie in het magazijn. Meest centraal stond echter de verbinding met de bedrijfsdoelstelling van bezoekers. Jungheinrich pakte uit met veel innovatieve ideeën en oplossingen voor het realiseren van meer veiligheid, kostenbesparingen of juist beter gewaarborgde processen.

Meer bezoekers op de stand

Bart Ravelli zegt in een reactie dik tevreden te zijn over deze Logistica: “Ondanks dat de bezoekersaantallen volgens de Jaarbeurs iets minder waren dan in 2012 hebben wij, zo blijkt uit onze registraties, vijftig procent meer bezoekers op de stand gehad dan in 2012. Vraag is het of erg is dat er minder bezoekers waren dan in 2012 want als Jungheinrich zijn we vooral dik tevreden over met name de kwaliteit van de gesprekken die veel beter voor ons waren dan in 2012.”

Veiligheid en besparingen

Met de ‘CONNECT-campagne’ heeft Jungheinrich zich vooral gericht op de klant die bezig is met veiligheid en besparingen op zijn processen maar die daaromheen op zoek is naar een partij die hem ‘ontzorgt’ op het gebied van allerlei nevendiensten op voornoemde thema’s. “Veel klanten gaven tijdens de beurs aan dat wij daar goed op inspelen met concreet toepasbare oplossingen zoals two-shift-one-charge.” Volgens Ravelli is de huidige trend dan ook dat klanten niet alleen meer kijken naar de eisen van de truck. “Veiligheid en het realiseren van besparingen zijn op dit moment veel belangrijker. Die aspecten hebben we tijdens de Logistica op een achttal trucks goed weten te verwoorden.”

Bekijk de video met het korte interview met marketing manager Bart Ravelli van Jungheinrich.

 

Reageer op dit artikel